יום שבת, 25 באפריל 2009

טכניון - עיצוב בעולם טכנולוגי
בעקבות הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות שפוקדות את עולמנו, והמחשוב המתקדם שבא לידי ביטוי בהקשר של עולם העיצוב בתוכנות העיצוב והתכנון התלת ממדי – יהיה זה רק הגיוני לבחור ללמוד תחום המשיק לעולם הטכנולוגיה בצורה כה ברורה דווקא במוסד כמו טכניון – שכן מדובר במוסד הלימודים האקדמי המוביל בעולם בתחום לימודי הטכנולוגיה וההנדסה. ובכל זאת, מה שמעניין הוא שהאתגר הגדול בעולם העיצוב והטכנולוגיה הוא דווקא היכולת להגיע לפשטות מקסימאלית בפועל ולפונקציונאליות המרבית, תוך שימוש בכל הכלים המדעיים והיישומים בשטח. כשם שיש מגוון רחב של טכנולוגיות, קיים גם מגוון של מעצבים וארכיטקטים בשוק, והתחרות היא גבוהה – גם בלימודים עצמם וגם במהלך הקריירה ולאורכה.

טכניון – תנאי קבלה
הקבלה לימודי אדריכלות בטכניון מצריכה ציוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים במיוחד, ושאר יכולות הנבחנות בתהליך הקבלה ללימודים. טכניון הוא המוסד הגבוה המכובד ביותר בארץ, והשואפים להתקבל ללימודים בו מכוונים גבוה ככל האפשר. מאחר שתהליך הקבלה וכך גם תהליך הלמידה עצמו הוא איננו עניין פשוט, רבים מוצאים עצמם עוברים הכשרות מכינה שמאפשרות העלאת הסיכויים להצליח ולא רק להתקבל ללימודים – אלא גם לעבור בהצלחה את המסלול הממושך עצמו על שלביו, מכשוליו ואתגריו הרבים. מכון קווים לעיצוב ולאדריכלות מאפשר הכנה מוקדמת מקיפה, מעמיקה ורחבה דיה על מנת להבטיח מוכנות מקסימאלית לתהליכים אלו במוסד הלימוד האקדמי טכניון.

טכניון ולימודי ארכיטקטורה
מוסד הלימודים האקדמי המוביל בעולם בתחום לימודי הטכנולוגיה וההנדסה, טכניון, נמצא על הר הכרמל שבחיפה ונוסד בשנת 1924. הטכניון מציע לימודי ארכיטקטורה הניתנים במסגרת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הנמשכים חמש שנים. לימודי אדריכלות הנוף בטכניון נמשכים ארבע שנות לימוד. הטכניון מציע גם תכנית ללימודי תואר שני בתחום זה – תואר שני בארכיטקטורה ובינוי ערים, ותואר שני אחר בתכנון ערים ובעיצוב תעשייתי. תכנית לימודי אדריכלות של הטכניון מקיפה ביותר וכוללת את כל הנושאים הרלוונטיים הדרושים להכשרתם של ארכיטקטים אקדמאיים: אדריכלות ובינוי ערים, אדריכלות מבנים, עיצוב עירוני, עיצוב פנים, שיטות ומודלים כמותיים בתכנון, טכנולוגיה של בנייה ותעשייה, שימושי מחשב בתכנון אדריכלי ועיצוב, בקרת סביבה ואנרגיה בתכנון, ויחסי אדם וסביבה.

טכניון ולימודי אדריכלות נוף
טכניון מכשיר אקדמית גם לתחום אדריכלות הנוף במסלול לימודים הנמשך חמש שנים לתואר B.L.A המאושר על פי תקנות המהנדסים והאדריכלים בישראל. במסגרת הלימודים נלמדים הנושאים תולדות אדריכלות נוף, לימודי נופים, תכנון הנדסי של מרחב ובנייה בגן, הכרת הצומח ותכנון על ידי צמחיה, תכנון משאבי נוף, טבע וסביבה, ולימודי השלמה בעיצוב, באמנות ובאדריכלות, בסוציולוגיה ופסיכולוגיה למתכננים, וביישומי מחשב. מוסד הלימודים הגבוה, טכניון, כאמור, מכשיר גם לתארים שניים בתחום האדריכלות: מגיסטר למדעים באדריכלות ובינוי ערים, מגיסטר למדעים בתכנון ערים ואזורים, ומגיסטר למדעים בעיצוב תעשייתי לבוגרים.

פרטים נוספים אודות הטכניון, מבחני הכניסה ותנאי הקבלה ניתן למצוא באתר קווים המכינה לעיצוב ואדריכלות
http://www.cavim.co.il

אין תגובות: