יום שבת, 11 באפריל 2009

בצלאל

בצלאל - לימודי אומנות רב תחומייםאם השמות נחום גוטמן, יעקב אגם, יורם קניוק ואורי פינק נשמעים מוכרים, אז בוודאי גם שמעתם את המונח בצלאל. אותה אקדמיה יוקרתית לאומנויות הממוקמת בירושלים שמעצבת ומשפיעה על התרבות והאינטלקטואליה הישראלית לדורותיה. אך שמה של בצלאל יוצא למרחוק וכאקדמיה מובילה קנתה לעצמה שם ברחבי העולם כולו.

היום, כמו בעבר, עבודות של בוגרי בצלאל מוצגות לראווה במוזיאונים ותערוכות ברחבי העולם ובוגרי האקדמיה זוכים למקום של כבוד בעולם האומנות, התרבות והעיצוב.

בצלאל - הכול התחיל בסופיהאת הרעיון המהפכני להקים אקדמיה בארץ ישראל שכול כולה תוקדש לאומנות ועיצוב הגה הפרופסור ןהאומן בוריס ש"ץ, עת שהה בסופיה, בירת בולגריה. ההחלטה להקים את האקדמיה בצלאל התקבלה עוד בטרם הייתה כלל מדינה יהודית והיא נתקבלה במסגרת הקונגרס הציוני בשנת 1905, וכבר בשנת 1906 הוקמה האקדמיה, בירושלים.

הרעיון שהנחה את מקימי האקדמיה היה שילוב בין אומנות או עבודת יד (Craft) לאומנות (art) והוא זה שמנחה אותה גם כיום. האקדמיה ידעה תהפוכות רבות עד שקבעה את מקומה כמוסד שאנחנו מכירים כיום: היא נסגרה בשנת 1929 למספר שנים והפכה למוזיאון ולאחר מספר שנים נפתחה האקדמיה שוב ומאז ועד היום מהווה בצלאל מוקד משיכה עבור סטודנטים רבים השואפים ללמוד אומנות, אדריכלות, עיצוב ותחומים רבים נוספים.

בצלאל - בראי המודרנה
אמנם בצלאל כבית מדרש לאומנות, החל את דרכו עוד בטרם חשבו על מדינת ישראל אך אין זה מלמד דבר על התפתחותו וצמיחתו של המוסד. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של בצלאל הוא היותו קשוב לשינויים בעולמנו המתחדש. חדשנות, יצירתיות ומעוף הם רק חלק מן הערכים שחרטה על דיגלה האקדמיה לאומנויות - בצלאל.
בצלאל כמוסד אקדמי נמצא עם היד על הדופק בכל מה שנוגע להתפתחויות בעולם האומנות והעיצוב ומציע מסלולי לימוד עדכניים שהולמים את רוח התקופה, ובתורם אף מעצבים את תקופתנו.

בצלאל - לימודים שעושים את ההבדל
כיום בצלאל מציע שפע של מסלולי לימוד ביניהם: לימודי אדריכלות, לימודי צורפות, פיסול, צילום, הדפס, עיצוב מוצר קרמי, קדרות וזכוכית, אנימציה, עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה, תקשורת חזותית, צילום וידאו והדמיה ממוחשבת, היסטוריה של הסביבה ואף מסלולי תואר שני במחלקות לצילום, לאומנות, צורפות, אופנה ועיצוב תעשייתי.

מאחר ובצלאל הפך לשם דבר בעולם כולו, מועמדים רבים השואפים לרכוש השכלה בתחום העיצוב והאומנות חולמים להתקבל בשעריו. עקב כך, תנאי הקבלה לבצלאל מחמירים יותר משאר האקדמיות ללימודי אומנות ועיצוב בארץ ורק מועמדים מעטים זוכים להיכנס להיכל התהילה של בצלאל.

למרות הנאמר, יש בנמצא דרכים בהן ניתן להגדיל את סיכויי הקבלה לבצלאל כאשר הדרך הטובה ביותר היא באמצעות מכינה יסודית ללימודי עיצוב. מכינה ללימודי עיצוב יכולה להביא לשיפור משמעותי בסיכויים להתקבל לבצלאל שכן מכינות אלו כשמן כן הן מאפשרות למועמד להתכונן טוב יותר לקראת בחינות הקבלה של בצלאל החל מהכנת תיק עבודות מקצועי ועד הכנה לקראת הבחינות האישיות.
פרטים נוספים אודות בצלאל בכלל ותהליכי הקבלה לבצלאל

אין תגובות: