יום ראשון, 5 באפריל 2009

אוטוקאד שרטוט לכל מימד

אוטוקאד - שרטוט לכל מימד
תכנת אוטוקאד היא תכנת השרטוט הפופולארית ביותר בעולם, שמשמשת ליצירת שרטוטים דו-ממדיים ותלת-ממדיים לתחומים של הנדסת מכונות, הנדסה אזרחית, אדריכלות ועיצוב פנים. אוטוקאד היא התכנה המרכזית והעיקרית של עולם השרטוט בשל היותה הקובעת את התקנים של קבצי שרטוט ונראה כי יש לה מונופול בתחום זה. היא מהווה כלי תכנון ממוחשב יעיל ביותר, אתו אפשר לשרטט, ליצור הדמיה דו ממדית ותלת ממדית.
תכנת אוטוקאד משמשת אדריכלים, מעצבי פנים ושרטטים. סטודנטים במסלולי אדריכלות ועיצוב הפנים נדרשים להכיר את תכנת אוטוקאד על בוריה, ולהכין את עבודות הגמר שלהם באמצעותה, במטרה להיות מוכנים פרקטית לעולם העבודה. לפיכך, סטודנטים במסלולים אלה לומדים להשתמש בתכנת אוטוקאד בקורס מיוחד, שבו נלמדים עקרונות התכנה, הפקודות, הכלים והשימושים השונים שלה, וכל זאת במטרה לרכוש את המיומנות הנדרשת להמשך מוצלח של הלימודים והעבודה בתחום.

ארגז הכלים של תכנת אוטוקאד
תכנת אוטוקאד מאפשרת יישום ממוחשב של כל הכלים האדריכליים הבסיסיים שבהם משתמש האדריכל לכתיבת השרטוט האדריכלי, היינו, יצירת מישור אופקי, אנכי, משופע, מעוקם או מרחבי, ותיאורו בשרטוט דו מימדי ותלת מימדי. אוטוקאד מאפשרת גם יצירה של עצמים תלת ממדיים תוך שמירה על מאפייניהם, כגון עובי, פינה, עמוד, קורה, הפרשי גובה, פתח וכו', ובאה לידי ביטוי בשרטוט דו ממדי ותלת ממדי. בנוסף ניתן להביע בתכנת אוטוקאד קצב ויחסים פרופורציונאליים בין מישורים ועצמים במרחב, כמו למשל יחסי גובה לשטח, קצב עמודים ופתחים, וביטויים בשפה האדריכלית. כל זאת טרם ביטוי כל אלה במודל.

אוטוקאד - כלי רב עוצמה בידי מעצבי פנים ואדריכלים
אדריכלים ומעצבי פנים צריכים להיות מסוגלים להפיק מודלים ולהציג הדמיות דו ממדיות ותלת ממדיות בתהליך התכנון, תוך הכרה מיומנת של הגדרות ההדפסה וביצוע ההדפסה, עבודה במרחב הדו ממדי והתלת ממדי, בניית אובייקטים דו ממדיים ותלת ממדיים, שינוי אובייקטים, קביעת פרספקטיבה בתלת ממד, ביצוע הדמיות בתכנת אוטוקאד, הכנסת תאורה, שימוש בחומרים, עבודה עם תמונות ראסטר, שילוב השימוש בפוטושופ לצורך עיבוד מתקדם של ההדמיות שנעשו בתכנה ועוד. לצורך כך יש ללמוד היטב את תכנת אוטוקאד, המהווה למעשה כלי אולטימטיבי ובלעדי לכל מעצב פנים ואדריכל בימינו.

קורסי אוטוקאד
לימודי תכנת אוטוקאד במהלך מסלולי הלימוד של עיצוב פנים ואדריכלות מתמקדים בהכרת ממשק התכנה, ידיעת פקודות השרטוט השונות, הכרה וביצוע של פקודות עריכה, יכולת עבודה בשכבות, שימוש נכון בטקסטורות, יכולת עבודה עם בלוקים, ידיעת שילובם של טקסטים ומידות, עריכת גיליונות והדפסתם. לימודי התכנה ניתנים רק למי שכבר יש לו הידע או הניסיון בשרטוט אדריכלי ורוצה או צריך ליישמם במחשב על מנת להיות מסוגל לעבוד באופן שהולם את דרישות השוק העדכניות ביותר. ישנם קורסים המועברים במסגרת לימודי עיצוב פנים ואדריכלות, וישנם קורסים ספציפיים לתכנת אוטוקאד המיועדים למי שכבר עוסקים בתחום.
פרטים נוספים בענין קורסי אוטוקאד ניתן למצוא באתר מכון קוויםhttp://www.cavim.co.il

אין תגובות: