יום ראשון, 5 באפריל 2009

לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים -
הופכים חלום למציאותבעקבות העלייה המתמדת ברמת החיים בישראל מטפס בהדרגה בשנים האחרונות הביקוש למעצבי פנים. כפועל יוצא, לימודי עיצוב פנים הפכו למסלול לימודים מבוקש ואטרקטיבי בקרב אנשים רבים המעוניינים לרכוש לעצמם מקצוע מרתק ומבוקש המשיק גם לעולם האדריכלות.

לימודי עיצוב פנים הוא מסלול המשלב בתוכו יצירתיות, רגישות, דינאמיות והכרות היסטורית עם מורשות עיצוב של תרבויות מקומיות ובינלאומיות שונות.
עיצוב פנים זהו תחום הנוגע לכל אדם משום שהוא קשור בקשר ישיר לחלל בו אנו חיים. במאמר זה ניגע בתחום לימודי עיצוב פנים, מה בדיוק לומדים? מהם תנאי הקבלה ומהן האפשרויות הקיימות בשוק העבודה לבוגרי מסלול זה ?.

מהו עיצוב פנים ?בכדי להבין טוב יותר מהו מסלול לימודי עיצוב פנים נגדיר בקצרה מהו בכלל עיצוב פנים.ובכן, עיצוב פנים זה תחום העוסק בעיצוב חזותי של חללים מן ההיבט האסתטי והפונקציונאלי. מעצב הפנים צריך לספק מענה לצרכיו ורצונותיו של הלקוח וכל אלה תוך התחשבות במגבלות סביבתיות פיזיות ותקציביות.

במסלול לימודי עיצוב פנים לומדים מעצבי העתיד כיצד לקחת מבנה קיים ולהפוך אותו לסביבה אסתטית ומעוצבת תוך שימוש בתאורה ובצבע, רהיטים, חפצים, נישות וחומרים שונים. כל אלו יכולים לצאת מן הכוח אל הפועל במבנים פרטיים, במבנים ציבוריים, במבנים עסקיים או במרחבים עירוניים. על כן לימודי עיצוב פנים נוגעים באספקטים רבים של עיצוב ו"שולחים" את המעצב לעולם התעסוקה כשהוא מצויד בידע המתאים והכלים האופטימאליים לביצוע עבודותיו.

לימודי עיצוב פנים - עולם ומלואונושאי הלימוד במסלולי לימודי עיצוב פנים הם רבים ומגוונים ומשלבים בין תיאוריה לפרקטיקה. בין הקורסים הנמצאים בתכנית הלימודים ניתן למצוא קורס בתכנון ועיצוב חלל, קומפוזיציה, פרספקטיבה, הנדסת אנוש, חשיבה חברתית, מערכות בניין, בניית מודלים ועוד נושאים רבים ומעניינים אשר קצרה היריעה מלהכיל.
כמובן שישנם מסלולים שונים המציעים לימודי עיצוב פנים, כאשר יש להבחין בין לימודי עיצוב פנים אקדמיים לבין לימודי עיצוב פנים מקצועיים. מדובר במסלולים עם מספר שעות שונה לחלוטין, עם רמת אינטנסיביות שונה אך בשני המסלולים המטרה היא להעניק לסטודנט את הכלים המקצועיים לפרקטיקה מעשית בתחום העיצוב.

לימודי עיצוב פנים - המסלול בדרך למסלולתנאי הקבלה למסלול לימודי עיצוב פנים בארץ כוללים לרוב תעודת בגרות מלאה עם מינימום נדרש של 3 יחידות בגרות באנגלית בציון של 80 ומעלה או 4 יחידות בציון של 60 ומעלה ו/או ציון במבחן אמי"ר לשליטה באנגלית של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בנוסף, יש לעבור בהצלחה מבחן פסיכוטכני שכן גם הוא מהווה חלק מתנאי הקבלה למסלול לימודי עיצוב פנים - עבור רוב המוסדות. תנאי קבלה נוסף למסלול לימודי עיצוב פנים הוא מעבר של מבחני כניסה ומיון, במסגרתם על המועמד לבצע משימות עיצוב שונות שנועדו להעריך את כושרו היצירתי ואת מקוריותו. מועמדים אשר עברו בהצלחה מבחן זה יזומנו לראיון אישי בוועדת קבלה ובה יתבקשו להציג תיק עבודות אישיות. מועמד הצולח את כל השלבים הללו מתקבל למסלול ללימודי עיצוב פנים ונכנס לעולם המרתק ומאתגר של עיצוב פנים.

פרטים נוספים בנושא לימודי עיצוב פנים בארץ ובחו"ל ניתן למצוא באתר מכון קווים
www.cavim.co.il

אין תגובות: