יום חמישי, 16 באפריל 2009

לימודי עיצוב הלכה למעשה

לימודי עיצוב - הלכה ומעשה !

לימודי עיצוב מכשירים את הדור הבא של המעצבים. אם אתם מעוניינים להימנות על הקבוצה המצומצמת המעצבת את חיינו וסביבתנו כדאי לכם לשקול ברצינות לימודי עיצוב.

מאחר ועולם העיצוב הוא עולם גדול הטומן בחובו התמחויות שונות בכתבה זו אנסה לשפוך אור על חלק מתחומי העיצוב הנלמדים בבתי ספר שונים בארץ ובעולם כולו. בצורה כזו, תוכלו לקבל מושג מה משמעותו האמיתית של כל תחום ותחום ואם אתם מתלבטים באיזה מסלול לימודי עיצוב לבחור, תוכלו לקבל השראה וחומר למחשבה בכתבה זו.

לימודי עיצוב – חומר למחשבה

לימודי עיצוב גראפי או תקשורת חזותית – אם עיצוב לוגואים, שלטי חוצות, פרסומות במגזינים, עיצוב אתרי אינטרנט, באנרים ואנימציה מעניינים אותך, אז מסלול לימודי עיצוב גראפי זה המסלול עבורך. מסלול ז מקנה לסטודנט כלים ומיומנויות החל מטכניקות רישום, טופוגרפיה (פונטים), צבעים, תוך מתן דגש רב על לימוד תוכנות מחשב גראפיות כגון פוטושופ, פלאש ואילוסריטור, ואף שפות תכנות לבניית אתרים כמו שפת HTML.

לימודי עיצוב פנים – לימודים אלו מתרכזים בעיצוב מרחבים פנימיים. אם עיצוב בתים פרטיים או עיצוב חללים מסחריים וציבוריים מעניינים אותך, אז מסלול לימודי עיצוב פנים הוא המסלול עבורך. במהלך לימודי עיצוב פנים נחשפים הסטודנטים למכלול רחב של נושאים: רישום, קומפוזיציה, צבעים, שפה ויזואלית, עקרונות בבנייה, חשיבה יצירתית, תאורה, ריהוט, שרטוט אדריכלי, תוכנות מחשב, תלת מימד ועוד.

לימודי אדריכלות – מסלול זה נחשב למסלול מאתגר יותר, ומועמדים ללימודי אדריכלות יכולים כיום לבחור בין שני מסלולי לימוד עיקריים: לימודי תואר ראשון או מסלול תואר הנדסאי באדריכלות בשילוב עם תואר ראשון. במהלך לימודי אדריכלות נלמדים הנושאים הבאים: פיזיקה, מתמטיקה, אנגלית טכנית, הנדסת אנוש, שרטוט, אקוסטיקה, אינסטלציה, חשמל, חומרי בניין, מיזוג אוויר, רישום, עיצוב דו מימדי, תכנון אקלימי, עקרונות בעיצוב ועוד.

לימודי עיצוב תעשייתי – או בשמם הנוסף לימודי עיצוב המוצר. בוגרי מסלול זה למעשה מעצבים מוצרים שונים ומגוונים, החל מעיצוב צעצועים לילדים ועד עיצוב אריזות עבור מוצרי מזון שונים. בדומה ללימודי אדריכלות גם מסלול לימודים זה מגיע בשני מסלולים עיקריים: לימודי עיצוב תעשייתי לתואר ראשון או לימודי הנדסאי בעיצוב תעשייתי. במהלך הלימודים רוכשים ידע מעשי ותיאורטי בנושאם הבאים: תוכנות מחשב, חומרים, צורה וצבע, מערכות וטכנולוגיה, שרטוט טכני, עיצוב מוצר, מיומנויות המחשה, בניית דגמים, הנדסת אנוש ועוד.

אם כן, נראה כי אלו הם מסלולי לימודי עיצוב הקיימים כיום. חשוב להבין כי בשנים האחרונות בתי הספר, המכונים והמכללות העלו את רף הכניסה למסלולים השונים עקב הביקוש ההולך וגובר, אך מנגד עומדים לרשות המועמדים כלים כגון מכינות לעיצוב שמסייעים למועמדים להגדיל את הסיכויים להתקבל למוסדות המציעים לימודי עיצוב הן על ידי לימוד מוקדם של חלק מהתכנים והן על ידי יצירת תיק עבודות והכנה למבחני הכניסה.

פרטים נוספים על לימודי עיצוב ניתן למצוא באתר קווים – המכון לעיצוב ואדריכלות
www.cavim.co.il

אין תגובות: