יום ראשון, 24 באוגוסט 2008

תיקי עבודות

תיק עבודות הנקרא גם פורטפוליו, הינו אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך הקבלה ללימודי אדריכלות או לימודי עיצוב. תיק עבודות מוגש לוועדת הקבלה לפקולטה המבוקשת ומשמש כקריטריון נוסף המסייע בתהליכי המיון.
-------------------------------------------------------------------------------------
מה מכיל תיק עבודות
תיק עבודות צריך לייצג את הפוטנציאל שלך כסטודנט, ולהציג את סוג העבודות שאתה אוהב ומתחבר אליהן. הוא אמור לאפשר לבוחנים להכיר ולהבין אותך ברמה המקצועית ולעורר בהם עניין אינטלקטואלי שיגרום להם להעדיף מועמד אחד על פני שני בהשראת היצירה הכלולה בתיק העבודות שלו. תיקים מעניינים, מקצועיים מעידים על אישיות מעניינת ומקצועית שעומדת מאחורי התיק ומאחורי הרעיונות שמוצגים בתיק.
---------------------------------------------------------------------------------------
תיק עבודות אופייני כולל בין 5 ל 15 עבודות לפי דרישת המוסד, המצולמות כהלכה ומעבירות בצורה ברורה את הרעיון שמאחורי כל עבודה. היצירות הכלולות יכולות להיות מכל תחום, הוא אינו מוגבל למדיה מסוימת כגון עבודות בדו-מימד, תלת-מימד, ספרות וכ``ד.
----------------------------------------------------------------------------------------
כיצד מכינים תיק עבודות
יש לזכור כי הוועדה הממיינת מבינה שהסטודנטים נמצאים בתחילת דרכם המקצועית ולכן היא מחפשת חומר אנושי המתאים לתכנית הלימודים ולא מעצבים או אדריכלים מקצועיים. ניתן להכין תיק עבודות באופן עצמאי, או להצטרף למכינה לעיצוב או למכינה לאדריכלות באחד מבתי הספר המתמחים בהגשת סטודנטים למבחני קבלה בעיצוב או באדריכלות, על מנת להכין תיק עבודות שיתאים לתחום בו מעוניינים ללמוד באקדמיה ולהעלות את סיכויי הקבלה של הסטודנט לפקולטה המבוקשת.
חשוב מאוד להדגיש כי על תיק עבודות להיות מסודר וברור. עיבדו על פי קונספט אשר אותו תקבעו מראש ודעו מה המסר שאתם רוצים להעביר בתיק עבודות ועל פי קריטריונים אלו תפעלו. מיינו את העבודות שלכם ובחרו את העבודות הטובות ביותר, מהן אתם מרוצים, ואשר נושאות איזה שהוא חותם אישי המאפיין אתכם כאנשים יוצרים . לאחר מכן, חשבו האם להציג עבודות לפי נושאים, או לסדר את התיק בסדר כרונולוגי.
-------------------------------------------------------------------------------------------
אם יש צורך, חלקו את תיק העבודות לנושאים (לדוגמא: רישום, צילום, עיצוב, פיסול). ניתן לציין תאריכים או נושא או להוסיף מלל קצר שרלוונטי לעבודה המוצגת. כמו כן אל תשכחו לציין את הפרטים שלכם בתיק עבודות, ולצרף אליו העתק מקורות החיים שלכם כך שהבוחנים ידעו מי אתם וכך יזכרו את שמכם ואת פרטי קורות החיים וידעו לשייך את השם אל תיק עבודות ספציפי.
--------------------------------------------------------------------------------------------
רצוי לשים דגש אסתטי על כל ההיבטים של תיק עבודות, גם על ההיבט החיצוני של התיק. כדאי לוודא שתיק העבודות מוגש צורה אסתטית ומושקעת, נוחה לדפדוף ומסודרת. כל אלה הם פרמטרים שמשפיעים על החלטת הבוחנים, גם ברמה הלא מודעת.
הדבר החשוב ביותר שצריך להנחות אתכם כסטודנטים הוא שתיק עבודות הינו המראה שלכם בפני הבוחנים, גם אם אתם אינכם נמצאים בחדר ולכן עליו להיות צריך להיות תקשורתי, מעניין ומסקרן ככל האפשר. בוחנים רבים מחפשים גמישות וגיוון ולכן כדאי לשלב עבודות מסוגים שונים. מצד שני, אל תעמיסו יותר מידי חומר על תיק עבודות שלכם כיוון שזה יכול לגרום לתחושה שהינכם חסרי החלטה או לחוסר סבלנות אצל הבוחנים שזמנם מוגבל. הכניסו לתיק עבודות שילכדו את עין הצופה גם בדפדוף מהיר ושיראו את החוזקות שלכם בתחום.
-------------------------------------------------------------------------------------------
במידה ותתבקשו להציג את תיק עבודות במהלך ראיון הקבלה היו בטוחים שאתם מכירים היטב את העבודות שלכם ואת מה שרציתם להביע בעת יצירתן. עברו שוב על התיק לפני הראיון, למדו את העבודות ונסו להדגיש טכניקות מסוימות או אלמנטים המתבטאים ביצירות השונות תוך מתן דגש לתחום שאליו אתם מתבקשים להתקבל. תיק עבודות מוצלח יהיה שלב נוסף בדרך שלכם להתקבל ללימודי עיצוב או לימודי אדריכלות.
--------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.cavim.co.il/Morim.asp

אין תגובות: