יום שבת, 21 בנובמבר 2009

עיצוב - אטלס אדריכלות עכשווית

אדריכלות העשור האחרון מוצגת בצורה מרשימה באוסף מכל רחבי העולם בהוצאת פיידון, צרפת.
מבחר המבנים המקוריים מכל ארצות תבל נותן תמונה מקיפה על ההתפתחות המטאורית של פרויקטים ארכיטקטוניים במאה ה-21, כלומר מאז שנת 2000. מדובר על מיזמי עיצוב "נסייניים", אם לא לומר מטורפים, שבוצעו בידי אדריכלי צמרת שניתנה להם יד חופשית להקים בניין כלבבם. האוסף מקיף מבנים מכל סוג ומכל גודל, החל בשדות תעופה, גשרים, מרכזי תרבות, ועד חווילות פרטיות בערים או בחיק הטבע.


--------------------------------------------------------------------------------
תמצא שם מכל טוב... "גשר סימון דה-בובואר" בפריז, המחבר בין שתי גדות ללא מגע במים, ונראה כהרחבה של גשרי העץ התלויים אך הבטוחים בפארקים של פעם; בנייני הטלוויזיה האולטרה-מודרניים בבייג'ין, שבהם חומרי המתכת המשולבת בסיבים בוהקים כיהלום מצטרפים לאוירה ה-כמו חללית שמשרה מגדל מלבני ענק המבוקע לכל אורכו בחלון ענק, ומזכיר את השער הבידיוני מסדרת סטארגייט; בכיוון הקיימות בטבע ניבחר "בית האורכידיאה" בקולומביה, כהצדעה לפרח הלאומי ובדמותו: חיקוי ענק של עלי הכותרת העשויים בצביון מחצלות גמישות, כשהכל ניתמך על סמוכות מתכת בבחינת גיבעולים;
הגן המדעי בדנמארק מתייחד במבנה גלי בצבע כסוף בצורת לגו ענק המשתלב יפה בנוף הבוטאני ובנקיון המופתי של הסביבה; מקדש "סביבה ירוקה" בלב יער אורנים יפני - והרשימה ארוכה.

על פי כתבה בעיתון לה פיגארו, מתאריך 31.10.2009
לינק ל-ATLAS PHAIDON
כינוס המונומנטים החדשניים הללו תחת קורת גג קאנונית בכרך האטלס הוא כשלעצמו מונומנט תרבותי ממדרגה ראשונה. מלבד הצילומים עוצרי הנשימה, העיון מעשיר את הקורא בנתונים מספריים על הגובה
(למשל 234 מ' במידגם הסיני), העלות (1,309 מיליארד) השטח (חצי מיליון מ"ר), שנת ההקמה, התכולה ובעיקר - על החזון האמנותי או האסכולה שעל בסיסם שאב האמן-האדריכל את הרעיון והחומרים ליצירתו. לא מעץ ואבן , אלא בזכוכית ומתכת ובכלים המתקדמים ביותר שביכולת הטכנולוגיה העדכנית להציע. אין פלא בדבר שהמודעות הכלל עולמית לאיכות הסביבה ולחשיבה אקולוגית ניכרים בכל העבודות המוצגות, כקו מנחה ומשותף לאמנים ולאזרחי העולם כולו.


--------------------------------------------------------------------------------

המראה המקיף על העשייה האדריכלית הבו-זמנית בכל קצווי הגלובוס מלווה בהלם העתיד, ועשוי ליצור סיעור מוחות לכל העוסק בתחום ולכל מי שמתעניין בשאלה - לאן פני התרבות בעידן האלף השלישי.

--------------------------------------------------------------------------------
אנחנו פותחים סניף חדש בנמל תל אביב .
קווים בנמל תל אביב

--------------------------------------------------------------------------------
לאוהבי עיצוב פנים , אדריכלות , לימודי עיצוב, אמנות ועוד - חומרים מענינים באתר הבית של קווים - http://www.cavim.co.il/

אין תגובות: