יום שבת, 27 ביוני 2009

מסלולי לימודי עיצוב גראפי

מסלולי לימודי עיצוב גרפי
לימודי עיצוב גרפי נבדלים זה מזה במסלולים השונים בהתאם לשאיפות האישיות של הסטודנט. יש כאלה שעבורם לימודי עיצוב גרפי הם בבחינת העשרה ולימוד נוסף של תחביב קיים, ויש שמתעתדים לעסוק בתחום באופן מקצועי לפרנסתם. לפיכך, המסלולים נבדלים זה מזה בהיקף הלימודים, בעומק המקצועי, בסוג תעודת הגמר, וכך גם באופן ההשתלבות בשוק העבודה. באופן ספציפי יותר, לימודי עיצוב גרפי כתחביב וכהעשרה הם לימודים שלא לתואר אקדמי, שכוללים לימוד של כל הטכניקות והמיומנויות הפרקטיות הנדרשות על מנת לבצע פעולות גרפיות בסיסיות. מסלול זה הוא קצר יותר מהמסלול האקדמי המלא של לימודי עיצוב גרפי, ומלבד חובבי התחום הוא מתאים גם לבוגרי תארים ולאקדמאיים שמעוניינים להסב את הקריירה שלהם ופונים לאפשרות זו רק כדי ללמוד את הכלים הדרושים להם, בלי להעמיק בלימודי התיאוריות, האמנות והעיצוב באופן רחב.
לעומת אלה שבוחרים במסלול זה של לימודי עיצוב גרפי, מי שפונים למסלול המקיף והאקדמי של לימודי עיצוב גרפי לרוב בוחרים בדרך הארוכה והמלאה, שמסתכמת בדרך כלל בארבע שנות לימוד באחד מבתי הספר הידועים והנפוצים בישראל: בצלאל, האקדמיה לעיצוב ויצו חיפה, המכון הטכנולוגי חולון או שנקר.

לימודי עיצוב גרפי כהסבה מקצועית
לימודי עיצוב גרפי במסלול המקוצר והפרקטי מתאימים פעמים רבות למבוגרים שעובדים ביום יום ולא יכולים להשקיע את משאבי הזמן והמאמץ הכרוכים בבחירת המסלול האקדמי של לימודי עיצוב גרפי. כך, מי שעובדים במשרות מלאות, מקיימים חיי משפחה ומנהלים את מחויבות החיים, ובכל זאת מעוניינים להסב את מקצועם לתחום, יכולים למצוא פיתרון באפשרות של לימודי עיצוב גרפי בשעות הערב, לרוב פעמיים-שלוש בשבוע, במסלול הקצר מהמסלול האקדמי, אך בכל זאת במסלול מקיף ביחס למסלול ההעשרה והתחביב. בחירה זו מקנה להם את הרמה הבסיסית הדרושה על מנת לעסוק בתחום, וכאקדמאיים וכבוגרי לימודי עיצוב גרפי הם יכולים לצאת לשוק העבודה ולעסוק בעיצוב גרפי לפרנסתם.

לימודי עיצוב גרפי - המסלול האקדמי
לימודי עיצוב גרפי במסלול האקדמי בכל אחד ממוסדות הלימוד לתחומי העיצוב בארץ הם לימודים מקיפים ומעמיקים של תחום העיצוב, האמנות, והעיצוב הגרפי על בוריו. כאמור, מדובר בהשקעה של ארבע שנות לימוד אינטנסיביות ורצופות מאתגרים בדרך. תחילה מועמדי לימודי עיצוב גרפי מתבקשים לצלוח את תנאי הקבלה לבתי הספר המובילים בארץ: בצלאל במגמת תקשורת חזותית, ויצו חיפה במגמת עיצוב גרפי הכוללת מסלול וידאו ואנימציה, המכון הטכנולוגי חולון במגמת עיצוב תקשורת חזותית הכוללת מסלול עיצוב למדיה המודפסת, למדיום המסכי ולמדיה אינטראקטיבית, ושנקר, במגמת תקשורת חזותית הכוללת מסלול איור ומסלול מדיה אינטראקטיבית.
תנאי הקבלה לכל אחד מבתי הספר הללו למסלול של לימודי עיצוב גרפי הם גבוהים, וכרוכים במעבר בהצלחה של בחינת קבלה הבוחנת כישורים ונטיות טבעיים ויכולות ויזו-מוטוריות, וכן תיק עבודות שמאפשר מבט לכישרונו של המועמד, ולבסוף - ריאיון אישי.
לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

אין תגובות: