יום שבת, 28 במרץ 2009

הנדסאי אדריכלות

הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים - זה אמיתי, וכדאי להפנים !הנדסאי אדריכלות בשילוב עיצוב פנים זהו מסלול צעיר יחסית, שמאפשר לכל אותם אנשים שחלמו להשאיר את חותמם הן מבחוץ והן מבפנים. מסלול לימודי הנדסאי אדריכלות בשילוב עיצוב פנים למעשה מעניק הזדמנות נפלאה ליהנות ממקצוע שטומן בחובו אלמנטים הנדסיים וטכנולוגיים בד בבד לרכישת כלים הנוגעים ליצירתיות, עיצוב ואומנות. והמפגש הזה בין המרחב היצירתי לבין המרחב היישומי- פרקטי הוא שהופך את המסלול הזה לכל כך ייחודי ויוקרתי.
סטודנטים אשר מסיימים בהצלחה מסלול הנדסאי אדריכלות בשילוב עיצוב פנים יכולים למעשה לערוך תכנון אדריכלי עבור מבנים ציבוריים, מבנים תעשייתם ומבנים פרטיים. יש ביכולתם לחתום על תוכניות בניה לכל אותם מבנים שמנינו ובלבד שאלו לא יעלו על ארבע קומות.

כאמור, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים יהיה אחראי על תכנון מבנים הן מבחוץ והן מבפנים. הנדסאי אדריכלות אחראי על כך שיהיה רצץ אסתטי, פרקטי ורעיוני בין החלל החיצוני של המבנה לבין הסביבה שבו הוא ממוקם, שיהיה רצף תכנוני בין החלל החיצוני לבין החלל הפנימי, ובין החלל הפנימי לבין הסביבה המקיפה אותו.
לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים - קצת פרטים לפני שצוללים...
לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים הם לימודים מאתגרים. במהלכם רוכשים הסטודנטים כלים עיוניים ופרקטיים בנושאים הבאים: מתמטיקה, עקרונות בתכנון, אנגלית טכנית, שרטוט, פיסיקה, יישומי מחשב, הנדסת אנוש, בניה ובטיחות מן ההיבט החוקי, תכנון אקלימי, אינסטלציה, מיזוג אוויר וחימום, רישום, מבוא לאדריכלות, חשמל, תאורה, תקשורת, אקוסטיקה, עיצוב דו מימדי, גיאודזיה, רישום, תכנון ארכיטקטוני, ניהול בניה, עיצוב המוצר, ארגון החלל ועיצוב פנים, עיצוב רהיטים, חומרי בניין ועוד.

חשוב להבין כי קיימות מכללות ומכונים למקצועות האדריכלות והעיצוב המאפשרים לסטודנטים לשלב בין דיפלומת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים לבין לימודי תואר ראשון. ואם בחרתם באפשרות שלא להמשיך ללימודי B.A עכשיו, תהיה בידיכם האפשרות להמשיך ללימודי תואר ראשון בעתיד כאשר אתם מצוידים ב- 30 נקודות זכות אקדמיות.

מסלול לימודי הנדסאי אדריכלות עיצוב פנים נמצאים תחת פיקוחו של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע או בקיצור - מה"ט, וזה בתורו כפוף למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ"ת). בדיוק מסיבה זו, על מנת להפוך הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, יש לעמוד בדרישות של משרד זה ובקריטריונים שהוא מכתיב.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי אדריכלות עיצוב פנים, משתנים במעט ממכון למכון וממכללה למכללה, אולם על פי רוב נדרשים המועמדים ללימודי הנדסאי אדריכלות בשילוב עיצוב פנים להציג תעודת בגרות מלאה לסירוגין תעודה המראה כי למועמד ציון עובר בבחינות הבגרות העיקריות, קרי: אנגלית, מתמטיקה ועברית. במידה והמועמד למד בחו"ל - הוא יתבקש להציג תעודת בגרות המקבילה לתעודת הבגרות הישראלית. ומועמדים שסיימו מסלול קדם הנדסאים, יכולים להציג תעודת סיום קדם הנדסאית.
בנוסף לתנאי קבלה אלו, על המועמדים עבור מסלול הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים יש לעמוד במבחן קבלה ובמבחן כניסה שיבחן ברובו את הראיה המרחבית של כל מועמד ומועמד.

פרטים נוספים בנושא לימודים לתואר הנדסאי אדריכלות ניתן למצוא באתר קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

אין תגובות: