יום שבת, 21 במרץ 2009

מכינה לעיצוב

מכינה לעיצוב
צעירים רבים נמשכים אל לימודי עיצוב מתוך נטיית ליבם לתחום האומנות ורצון לעבוד במקצוע יצירתי כמו עיצוב. מכינה לעיצוב שהינה קורס המועבר על ידי מוסדות שונים המתמחים בלימודי עיצוב ולימודי אדריכלות יכולה לתרום רבות לסטודנט המעוניין להתקבל ללימודי עיצוב.

מהי מכינה לעיצוב ולמי היא מיועדת ?
מכינה לעיצוב היא קורס המקנה לסטודנטים רקע תיאורטי ומיומנויות טכניות בנושאים רבים הקשורים לעיצוב לגווניו הרבים כמו עיצוב פנים, עיצוב אופנה, תכשיטנות וכ''ו. מכינה לעיצוב מעודדת חשיבה יוצרת ומקנה לסטודנטים תחושה של לימודים במוסד להשכלה גבוהה במגמה לעיצוב. מכינה לעיצוב מאפשרת להביא את מרבית הסטודנטים לרמה אחידה יחסית כך שאם וכאשר יתקבלו אל מסלול לימודי עיצוב יוכלו להתמודד טוב יותר עם הדרישות של קורסים פרונטאליים וסדנאות עבודה.

הצורך בלימודי מכינה לעיצוב התפתח עם ההבנה שאין זה די בכישרון טבעי בכדי להתקבל ללימודי עיצוב. יש צורך גם בבקיאות בתחומים העיוניים כמו גם יכולת טכנית ויצירתית בכדי להיות סטודנט מצליח. מכינה לעיצוב מיועדת למעשה לכל סטודנט הרוצה להתקבל ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה כמו אוניברסיטת תל אביב, מכון שנקר, בצלאל, מכון קווים בשיתוף עם המכללה למנהל, מכללת יהודה ושומרון, מכללת בית ברל, קלישר ואחרים. בעזרת לימודים במסגרת מכינה לעיצוב יכול הסטודנט לשפר את ידיעותיו בתחום העיצוב על ידי לימוד קורסים במושגי יסוד בתחומי האמנות והעיצוב, ולקבל הכוונה לגבי דרך הקבלה לפקולטות לעיצוב הכוללת ראיון אישי, מבחנים פסיכוטכניים והגשת תיק עבודות.

במרבית הקורסים של מכינה לעיצוב מקבלים הסטודנטים עזרה מן המרצים במכינה בהכנה וגיבוש של תיק עבודות בתחומי העיצוב השונים כדוגמת עיצוב פנים, עיצוב אופנה, צילום ומולטימדיה, עיצוב תכשיטים תקשורת חזותית וכ''ד.
להגשת תיק עבודות מרשים וראיון אישי מוצלח יש חשיבות רבה בהצלחת הסטודנט במבחני הקבלה והמשקל הניתן לו על ידי ועדות הקבלה השונות גבוה. לכן, הכנת תיק עבודות מקצועי והכנה נכונה לראיון הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה על ידי הקניית ידע והבנה במקצועות העיצוב והאומנות, לימוד ושימוש נכון בשפה החזותית של עולם העיצוב ופיתוח חשיבה יצירתית הם מבין התחומים העיקריים הנלמדים בקורסים של מכינה לעיצוב.

ואם לא יודעים באיזה תחום עיצוב לבחור ?
ההתלבטות בין המסלולים השונים של לימודי עיצוב ואדריכלות קיימת אצל סטודנטים רבים החשים שאינם יודעים מספיק כדי לבחור את המקצוע לעתיד שלהם. מסלולי הלימוד מגוונים והבחירה ביניהם קשה. גם בכך יכול הלימוד במסגרת מכינה לעיצוב לתרום רבות. במהלך המכינה נחשף הסטודנט לתחומים שונים של מקצועות העיצוב המועברים על ידי מרצים העוסקים בתחומים אלו ומכירים גם את דרישות המוסדות ללימודים גבוהים.
המרצים המעבירים את הקורסים של מכינה לעיצוב מסייעים לסטודנטים לזהות איזה תחום מושך אותם הכי הרבה ובאיזה מבין המקצועות הקשורים לעיצוב ירצו לעסוק. לימודי מכינה לעיצוב כוללים גם התנסות מעשית ועבודה עם חומרים שונים. הגישה המקובלת כיום בלימודי מכינה לעיצוב היא שרק לאחר שהסטודנט התנסה בעבודה עם מגוון חומרים ותהליכי עיצוב וקיבל משוב מן המרצים המקצועיים של המכינה, הוא יכול להחליט בצורה טובה יותר לגבי המשך לימודיו במגמת העיצוב.

כיצד בנויה מכינה לעיצוב ?
תכנית הלימוד של מכינה לעיצוב בנויה כך שהיא מאפשרת לכל סטודנט לקבל בסוף הקורס את ההחלטה שהכי שנכונה לו. בחלק הראשון של מכינה לעיצוב ניתנת האפשרות להתמודד עם פרויקטים מתחומי העיצוב השונים כמו עיצוב גרפי, תעשייתי, עיצוב פנים, אדריכלות ועוד. מתוך לימודים אלו מוצא הסטודנט בדרך כלל את התחום המועדף עליו. בחלק השני של מכינה לעיצוב מתמקדים הסטודנטים בתחום שאותו החליטו ללמוד. בחלק זה גם נבנה תיק העבודות ונערכות הכנות וסימולציות לראיון הקבלה האישי. אין ספק שלימודים בקורס מכינה לעיצוב מגדילים בהרבה את סיכויי המועמד להתקבל ללימודי עיצוב.

פרטים נוספים על מכינה לעיצוב, תהליכי הקבלה ומבחני הכניסה במוסדות הגבוהים לעיצוב ואדריכלות ניתן למצוא באתר קווים - המכינה לעיצוב ואדריכלות
www.cavim.co.il

אין תגובות: