יום שני, 16 במרץ 2009

מכינה לעיצוב

מכינה לעיצוב – כרטיס הכניסה שלך להיכל העיצוב !
עולם העיצוב הוא עצום וגדול ואם נתבונן מסביבנו, נגלה עד מהרה, כי ההשפעה של עולם זה על חיינו היא עצומה. השולחנות שאנחנו מסבים אליהם תוכננו על ידי מעצבים תעשייתיים, הבגדים שאנחנו לובשים עוצבו על ידי מעצבי אופנה, הקופסאות והשקיות שבהן מגיע האוכל שלנו עוצבו על ידי מעצבי מוצר ויש עוד לא מעט דוגמאות להשפעה הגדולה של עולם העיצוב על חיי היומיום שלנו. אולם נשאלת השאלה כיצד ניתן להיכנס ביתר קלות להיכל המעצבים של ימינו ? ולהשפיע ? ובכן, התשובה היא פשוטה למדי – מכינה לעיצוב !
מכינה לעיצוב – רואים תוצאות בעיניים
היא כלי חיוני בידי מועמדים השואפים להתקבל ללימודים גבוהים בעיצוב, אשר רוצים להבטיח את מקומם במוסדות להשכלה גבוהה במסלולי העיצוב השונים. כידוע, בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות המועמדים המבקשים להתקבל למסלולי העיצוב השונים: לימודי עיצוב אופנה, לימודי עיצוב גרפי, לימודי אדריכלות, לימודי עיצוב פנים וכו'. העלייה בכמות המועמדים מביאה את המוסדות להשכלה גבוהה לייצר רף גבוה יותר ותנאי קבלה מחמירים יותר, כך שמועמדים השואפים להתקבל ללימודי עיצוב צריכים בהחלט להתבלט על מנת להיכנס למוסדות אלו. הדרך הטובה ביותר להתבלט ולייצר יתרון על פני מועמדים אחרים היא באמצעות – מכינה לעיצוב.

למעשה מכינה לעיצוב מספקת למועמדים את כל הכלים הדרושים לכניסה למוסדות להשכלה גבוהה: רקע תיאורטי וידע מעשי שיביאו להגדלת הסיכויים להיכנס למוסדות אלו.

מכינה לעיצוב – מעצבים את מעצבי העתיד
חשוב להבין כי על מנת להתקבל ללימודי עיצוב במוסדות להשכלה גבוהה, יש צורך לעבור מספר שלבים: ראיון אישי, מבחן קבלה והצגת תיק עבודות (פורט פוליו). מכינה לעיצוב כפי שניתן להקיש משמה - מכינה את המועמד לכל המבחנים והאתגרים הללו ובכך משפרת את סיכוייו להשתלב במוסד הנכסף.

ראיון אישי - מכינה לעיצוב מסייעת למועמד לעבור את הראיון האישי, כאמור. לראיון האישי נודעת חשיבות גדולה בתהליך הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה המציעים מסלולי עיצוב. בשלב זה ניצב המועמד פנים אל פנים למול צוות מקצועי השואל אותו שאלות ומצפה לתשובות הולמות. בשלב זה אישיותו של המועמד עומדת למבחן וממש כשם שיש להתכונן לראיון עבודה בצורה יסודית, יש לעבוד על שיפור ההצגה העצמית למול הצוות המקצועי.

תיק עבודות - מכינה לעיצוב עוזרת למועמד להפיק תיק עבודות איכותי, שיעיד על הפוטנציאל הביצועי - יישומי שלו. מכינה לעיצוב, מאפשרת למועמד להתנסות בהיבטים הביצועיים של המקצוע. בשלב הזה, נמדד המועמד ביחס לכשרון שיש לו וביחס ליכולותיו הביצועיות, הלכה למעשה. חושב להבין, כי קיימת חשיבות רבה להפקת תיק עבודות איכותי ומרהיב, בתהליך הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה לעיצוב וכי יש לו השפעה גדולה על הסיכויים להתקבל למסלולי העיצוב השונים במוסדות להשכלה גבוהה.

מבחן כניסה – מכינה לעיצוב מכינה את המועמד למבחני הכניסה בעיצוב בהם נדרשים המועמדים לבצע מספר תרגילים מעשיים בעיצוב וברישום בפרק זמן קצוב. מכינה לעיצוב תדאג אף להכין את הסטודנטים הלומדים בה לקראת המבחן הפסיכוטכני. לשם כך, בית הספר מעמיד לרשות הסטודנטים מפגשים וסדנאות עם פסיכולוגיים, שיסיעו לו לעבור את המבחן הפסיכוטכני ביתר קלות.
פרטים נוספים בנושא מכינה לעיצוב ותהליכי הקבלה למוסדות הגבוהים לעיצוב ואדריכלות בארץ ובחול ניתן למצוא באתר 'קווים – המכון לעיצוב ואדריכלות'
www.cavim.co.il

אין תגובות: