יום שבת, 5 ביולי 2008

לימודי אדריכלות - תנאי קבלה לאוניברסיטאות בחו"ל

לימודי אדריכלות- תנאי קבלה לאוניברסיטאות בחו''ל

לימודי אדריכלות בחו''ל הם חוויה מהנה המשלבת לימודי מקצוע מבוקש יחד עם לימודים ומגורים בארץ חדשה תוך לימוד והכרת התרבות שלה. דרישות הקבלה למוסדות ללימודי אדריכלות בחו''ל משתנות בהתאם לארץ ולמוסד הלימוד ולעיתים יהיה עליכם לעבור מבחנים בישראל לאחר סיום התואר בחו"ל. להלן מספר ארצות בהן כדאי לנסות להתקבל ללימודי אדריכלות ותנאי קבלה ללימודי אדריכלות בהן.

לימודי אדריכלות באיטליה
דרישות הקבלה לאוניברסיטה ללימודי אדריכלות באיטליה הן:
שלב ראשון: תעודת בגרות מלאה ומבחן פסיכומטרי (דרישה של מדינת ישראל, לא של איטליה). שלב שני: מבחן ידע באיטלקית במתכונת של ראיון אישי באוניברסיטה, ומבחני קבלה מקצועיים הנקראים ESAME DI AMMISSIONE, בהתאם למקצוע המבוקש. עבור לימודי עיצוב פנים המבחן כולל : מתמטיקה, פיזיקה ברמה של 4-5 יחידות ותולדות האמנות ברמה של 3 יחידות. מבחני השלב השני נערכים בספטמבר באוניברסיטה אליה נרשמים, והם במתכונת של מבחנים אמריקאים. כ-10 ימים לאחר ביצוע המבחן מתקבלות התשובות מהאוניברסיטאות.
בבתי ספר פרטים ללימודי עיצוב פנים באיטליה דרישות הקבלה הן בגרות מלאה ומבחן ידע באיטלקית, ואין צורך בתיקי עבודות.

לימודי אדריכלות בספרד
מערכת ההשכלה הגבוהה בספרד טובה מאוד ומסובסדת חלקית על ידי המדינה, רמת הלימודים גבוהה, ובאוניברסיטאות שלה לומדים סטודנטים זרים רבים, ויש בה מסורת ארוכת שנים של אמנות, אדריכלות ועיצוב פנים. לשם קבלה נדרשת תעודת בגרות מלאה.

לימודי אדריכלות בבריטניה
תנאי קבלה במוסדות להשכלה גבוהה ללימודי אדריכלות בבריטניה הם תעודת בגרות מלאה, ומבחני 6 IELTS או 540 TOEFL. תהליך הרישום ללימודים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בבריטניה נעשה דרך מערכת UCAS ((Universities & Colleges Admissions Service שהוא הארגון המרכזי המטפל בכל הבקשות ללימודים לתארים ראשונים באוניברסיטאות בבריטניה. בתי הספר הידועים ללימודי אדריכלות הם AA ו-The Bartlett school of Architecture בלונדון,

לימודי אדריכלות בארה''ב
דרישות קבלה ללימודי אדריכלות תואר ראשון / תעודה:1. תעודת בגרות מלאה מתורגמת לאנגלית וחתומה ע"י נוטריון.2. מבחן אנגלית TOEFL -Test of English as a Foreign Language בציון מינימלי של לפחות 213. 3. בחלק מן המוסדות ללימודי אדריכלות נדרש המועמד להיבחן במבחן SAT I -Scholastic Aptitude Test הבודק יכולות מילוליות: הבנת הנקרא ויכולות מתמטיות וגיאומטריה.4. חלק מן המוסדות יבקשו מן המועמד להיבחן במבחן SAT II הבודק ידיעות בתחומים ספציפיים: אנגלית, היסטוריה, מתמטיקה, מדעים ושפות.5. מכתבי המלצה על אישיות המועמד.6. חיבור קצר הנכתב ע"י המועמד ובו הוא מספר על עצמו, והצהרת כוונות מידי המועמד.8. הוכחה מהבנק כי המועמד יכול לשאת בהוצאות שכר לימוד ומחיה למשך תקופת הלימוד.
שנת הלימודים האקדמית בארה''ב מתחילה בסוף אוגוסט- תחילת ספטמבר ומסתיימת במאי. יש מוסדות שבהם ניתן להתחיל ללמוד גם בסמסטר אביב, בינואר. בכל מוסד לימודים מועדי רישום שונים. מומלץ להתחיל את הרישום כחצי שנה לפני מועד תחילת הלימודים.
לימודי אדריכלות בקנדה
בקנדה מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה כפופים לממשל הפרובינציאלי, כך שתנאי הקבלה נקבעים על ידי כל אוניברסיטה בנפרד. השנה האקדמית מתחילה בספטמבר ומסתיימת במאי. בקנדה יש שתי שפות רשמיות אנגלית וצרפתית והסטודנט יכול לבחור באיזה מוסד ללמוד ע"פ השפה הנלמדת בו. לימודי אדריכלות לתואר ראשון בקנדה נמשכים 5 שנים.
חיים: מכון קווים אחד המקומות המציעים לימודי אדריכלות ומכינה ללימודי אדריכלות בדרך לתואר אדריכל הוא מכון קווים. באתר קווים תוכלו לקרוא עוד על מסלולי הלימוד

5 תגובות:

מכון קווים - Edu אמר/ה...

http://www.cavim.co.il/About.asp


www.cavim.co.il/About

http://www.cavim.co.il



מכון קווים
אחד המקומות המציעים לימודי אדריכלות ומכינה ללימודי אדריכלות בדרך לתואר אדריכל הוא מכון קווים. באתר קווים תוכלו לקרוא עוד על מסלולי הלימוד.

Unknown אמר/ה...

מכון קווים הוא יופי של מקום ללימוד אדריכלות, אנחנו יודעים את זה כי קיבלנו המון
ביקורות חיוביות של סטודנטים על לימודי אדריכלות במקום, מאוד מומלץ!

Unknown אמר/ה...

מכון קווים הוא יופי של מקום ללימוד אדריכלות, אנחנו יודעים את זה כי קיבלנו המון
ביקורות חיוביות של סטודנטים על לימודי אדריכלות במקום, מאוד מומלץ!

דנה כותבת אמר/ה...

המחקרים מראים שכדאי ללא כל ספק ללמוד אדריכלות! בקרוב מאוד יהיה מחסור בכוח אדם בתחום והשכר יעלה. אם תרצו להתרשם מאפשרויות התעסוקה בתחום ממליצה על אתר תגובות.

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על המידע.
אני יודע שלמצוא עבודה בארץ זה דבר מאוד קשה בתחום האדריכלות, כמו בתחומים נוספים כמו תחום הפיננסים. אני חושב שאם מישהו מגיע עם תואר בחו"ל הוא בדרך כלל נתפס כמישהו עם ראש יותר טוב ממישהו שלמד בארץ. כמובן שלפעמים זה נכון ולימודים בחו"ל הם יותר קשים בגלל השפה ובגלל שבדרך כלל הסטודנטים לבד. אני חושב שמי שיכול ורוצה כדאי מאוד ללמוד בחו"ל
אני אישית ניסיתי לימודי מנהל עסקים אך בגלל שבארץ לימודים אלה מאוד מתקדמים לא הלכתי על לימודים בחו"ל אני חושב שזאת הייתה טעות בגלל שעל מנת להתחיל לעבוד בתחום הפיננסים הייתי צריך לעסוק קורס נוסף של יסודות הביטוח על מנת להתמקצע בלימודים ולצבור ניסיון מסויים. לימודי תעודה נותנים לנו אפשרות להשתלב בשוק העבודה ביותר קלות בגלל שלומדים דברים יותר ממוקדים.
לפי דעתי גם לימודי תעודה באדריכלות יכולים להיות טובים יותר מאשר לימודי תואר ראשון.