יום שבת, 5 ביולי 2008

עיצוב פנים תנאי קבלה לאוניברסיטאות בחו"ל

עיצוב פנים- תנאי קבלה לאוניברסיטאות בחו''ל

לימודי עיצוב פנים בחו''ל מאפשרים לסטודנט הרוצה להתמחות בעיצוב פנים ללמוד ממיטב אנשי המקצוע המיומנים בתחום בחו''ל, יחד עם הזדמנות להכיר את המורשת התרבותית המקומית בארץ בה בחר ללמוד. תכניות הלימודים כוללות לימודי עיצוב מעשיים ותיאורטיים בעיצוב ובאמנות. במאמר זה נביא בפניכם את תנאי הקבלה ללימודי עיצוב פנים במספר ארצות נבחרות.

לימודי עיצוב פנים באיטליה
בתי הספר ללימודי תעודה באיטליה מציעים קורסים בנושאים שונים של לימודי עיצוב פנים לתחומיו. משך הלימודים בין שלוש לשש שנים בהתאם למסלול הלימודים הנבחר. שפת הלימוד היא איטלקית. בין בתי הספר הידועים יותר הם: Istituto Marangoni אשר יש לו סניפים במילאנו, לונדון ופריז ו- IED Istituto Europeo di Design. שמרכזיו נמצאים במילאנו, רומא, טורינו, ונציה, מדריד, ברצלונה וסאן פאולו.
דרישות הקבלה לאוניברסיטה ציבורית ללימוד עיצוב פנים באיטליה הן בשלב ראשון: תעודת בגרות מלאה ומבחן פסיכומטרי (דרישה של מדינת ישראל, לא של איטליה).

בשלב שני: 1. מבחן ידע באיטלקית במתכונת של ראיון אישי באוניברסיטה. 2. מבחני קבלה מקצועיים הנקראים ESAME DI AMMISSIONE, שעבור לימודי עיצוב פנים כוללים את הנושאים הבאים: מתמטיקה, פיזיקה ברמה של 4-5 יחידות ותולדות האמנות ברמה של 3 יחידות במתכונת של מבחנים אמריקאים. כ-10 ימים לאחר ביצוע המבחן מתקבלות התשובות מהאוניברסיטאות.

עבור לימודי עיצוב פנים המשולבים באמנות מעשית יש לעבור גם מבחנים מעשיים בהתאם לתחום הלימודים המבוקש (למשל עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה ועיצוב תפאורה). מבחני השלב השני נערכים באיטליה בחודש ספטמבר באוניברסיטה אליה נרשמים. דרישות הקבלה בבית ספר פרטי באיטליה ללימודי עיצוב פנים:
בגרות מלאה, מבחן ידע באיטלקית (ניתן ללמוד גם באנגלית, ספרדית, פורטוגזית). אין צורך בתיקי עבודות אלא אם מנסים להתקבל לשנים מתקדמות.

לימודי עיצוב פנים בבריטניה
תהליך הרישום ללימודים בכל המוסדות להשכלה גבוהה בבריטניה נעשה דרך מערכת UCAS ((Universities & Colleges Admissions Service שהינו הארגון המרכזי המטפל בכל הבקשות ללימודים לתארים ראשונים באוניברסיטאות וקולג'ים בבריטניה.
תנאי קבלה כלליים במוסדות להשכלה גבוהה בהם נערכים גם לימודי עיצוב פנים הם תעודת בגרות מלאה ומבחני 6 IELTS או 540 TOEFL.
עבור לימודי עיצוב פנים ולימודי אומנות ישנן שתי אפשרויות רישום ללימודים:
מסלול א'- הרישום נעשה בין ספטמבר לינואר ומסלול ב'- הרישום נעשה בין ינואר למרץ.
הרשמה מאוחרת תימשך עד יוני וכל בקשה נשקלת על בסיס מקום פנוי. לאחר הגשת הבקשה להירשם ללימודי עיצוב פנים, הטפסים מועברים למוסדות הרלוונטיים והמועמדים מוזמנים להגיע לראיון אישי. יש לבדוק מראש עם המוסד הרלוונטי לגבי אופן והנחיות הגשת תיקי עבודות. בלונדון קיים סניף של Istituto Marangoni האיטלקי.

לימודי עיצוב פנים בספרד
בספרד מצוי אחד מרכז של אחד מבתי הספר הידועים ביותר ללימודי עיצוב,ה- IED Istituto Europeo di Design. לימודי עיצוב ב-IED מציעים מסלולים בעיצוב פנים ועיצוב תעשייתי וכן עיצוב רהיטים, מכוניות וגנים. תנאי הקבלה דומים לתנאי הקבלה הנדרשים באיטליה.

לימודי עיצוב פנים בקנדה
בקנדה כל אוניברסיטה קובעת את תנאי הקבלה שלה. השנה האקדמית מתחילה בספטמבר ומסתיימת במאי. ניתן לבחור באיזה מוסד ללמוד עפ''י השפה הנלמדת בו - אנגלית או צרפתית, ואין דרישה מן הסטודנט לשלוט בשתי השפות על מנת ללמוד באוניברסיטה בקנדה. לימודי עיצוב לתואר ראשון נמשכים 4 שנים.

http://www.cavim.co.il/Michlala.asp

אין תגובות: