יום שבת, 25 ביולי 2009

עיצוב , חדר שינה אחר


קודם כל לפני הכל החדשות החמות מבית קווים , אנחנו פותחים סניף חדש בנמל תל אביב .
הפתיחה ב15.11 .....
מאוד מרגש , עבדנו על הפרויקט הרבה זמן .

קווים בנמל תל אביב

ועכשיו לפוסט - עיצוב חדר שינה אחר ...בכל רמה כלכלית ובכל סיגנון אנו רגילים לפגוש תבנית דומה, ולרוב זהה, במראה חדר השינה.באמצע - המיטה הכפולה עם שידה ומנורת לילה משני צידיה; ארון קיר, שרפרף או כיסא עם מסעד להנחת הבגדים ותלייתם, שולחן תמרוקים עם מראה רוחבית, שטיח קטן וכדומה.במבט שטחי, כל הפריטים בתחום עיצוב פנים של חדר השינה עונים בתכלית ובצורה פונקציונלית על צרכי החדר.האם אפשר לשנות את התפישה המקובעת בלי ליסתור את התשתית ההגיונית של מבנה חדר השינה?ידוע כי במופע חיצוני שנילווה אלינו - מהלבוש ועד עיצוב פנים של הכניסה לבית (או לחילופין הגינה מבחוץ) משתקף הטעם האישי כהשלכה של תכונותינו. הסגנון המוקפד, המסודר, הליבראלי או הזרוק מעיד לרוב על הטיפוס שבחר להקיף את עצמו במראה הנוח לעיניו בסביבתו הקרובה ובהווית היומיום.מול תמונת חדר השינה של ואן-גוך בארל, לא יקשה עלינו לדמיין את מראהו המרושל והנועז של הצייר,
גם לולא סיפק סידרת אוטו-פורטרטים המאשרים קישור מסוג זה...
אין צורך להרחיק לכת עד להתאמת הוילונות לכתונת הלילה, אך בכל זאת נוגע ללב הקו המאחד, האופנתי למאה ה-19, שמאמץ אדוארד מאנה עבור מירקם התחרה העדין של הוילון.
[אדוארד מאנה: חדר השינה של אהובת המשורר בודליר]

אכן גם הסגנון הקיסרי ששלט באותה מאה קבע טעם זהה לאיבזור כלי המיטה והאפיריון שמעליה, ממש בהתאמה מלאה עם התלבושות, שניראו כתפורות מאותו הבד... משי פרווה וקטיפה, כולל הגדילים וסילסולי הצווארון. ואפילו רגלי הכיסאות עוצבו כנעלי ריקוד - בהשראת הנשפים המהודרים של אנשי האצולה. בלזאק טורח לפרט בכתיבתו הריאליסטית את הריהוט של בתי האצילים, המתבטא בשילוב צבעי וורוד ואפור - בלבושה של הרוזנת כמו בריפוד הקטיפה הרך של כורסאות הסאלון. אם נחזור למקומנו - וודאי שהאקלים החם מהווה פרמטר עיקרי בעיצוב הבגד. אך יחסית, נדיר למצוא התייחסות רצינית לאקלים בעיצוב המרחב הפנימי של חדר השינה, ועל אחת כמה וכמה - תפישת העולם האישית של הדייר לרוב אינה זוכה להתייחסות הראוייה. המעצב הנוקט בריהוט תואם-אישיות בשיקוליהעיצוב הוא במקרה הטוב יוצא דופן.

[לינק - איכות אירופית בחומר מקומי - דירה בתל אביב]
אולי ראוי באמת לשנות כיוון מן התפישה המקובעת של עיצוב פנים במיתחם חדר השינה, וזאת - אף בקנה מידה רחב ועממי, שישפיע על עצם המבחר המוצג בחלונות הראווה של החנויות הגדולות. ניתן לייחל לכך, שההבדלים ב"ערכת חדר השינה" לא יתבטאו רק בהבדלי המחירים ופער המעמדות! ובעיקרון - פחות ראווה ויותר עומק והשקעה אסתטית בקו הייחודי שבכל עיצוב ועיצוב.

לאוהבי עיצוב פנים , אדריכלות , לימודי עיצוב, אמנות ועוד - חומרים מענינים באתר הבית של קווים - http://www.cavim.co.il/

אין תגובות: