יום שבת, 4 ביולי 2009

טכניון מוסד מוביל

טכניון - מוסד מוביל
מועמדי טכניון מכוונים עצמם להתקבל לאחד מהמוסדות המובילים בתחומו בעולם, מוסד שדורג במקום ה-29 בעולם בקטגוריית האוניברסיטאות הטכנולוגיות-הנדסיות, במקום ה-31 בעולם בקטגוריית מדעי הטבע, ובמקום ה-109 הכללי. יותר מ-70% ממייסדי תעשיות ההיי-טק בישראל וממנהליהן הם בוגרי טכניון שמשולבים בשוק העבודה כמהנדסים, כאדריכלים, וכבעלי תפקידים טכנולוגיים למיניהם. טכניון הוא מוסד וותיק שהוקם בישראל בשנת 1924, ומאז הקמתו התחנכו בו שלושה דורות שמילאו תפקידי מפתח בהקמת התשתיות של מדינת ישראל ובייסוד התעשיות החיוניות בתחום הביטחון וההיי-טק.
טכניון של שנות האלפיים
טכניון של שנות האלפיים ממשיך לעמוד בראש המדע והטכנולוגיה העולמית, וממשיך לשאת בתואר המוסד הישראלי הטוב ביותר בתחומי המדע והטכנולוגיה. טכניון, המוסד החיפאי משתרע על פני 1,325 דונם, בין שכונת נווה שאנן בחיפה לבין העיר נשר, ויש בו מבני מעונות לסטודנטים ולסגל זוטר, מרכז ספורט ברמה גבוהה, בית כנסת, קולנוע, מרכז מבקרים, אכסניה, מועדוני תרבות, סניף בנק, חנויות מכולת, גן ילדים, מרפאה ועוד.
כיום, תלמידי טכניון נהנים גם מתכניות לימוד בתחומי מדעי הרוח והחברה, אשר חשיבות הטמעתן הולכת וגוברת עקב האופי הרב-תחומי של מקום העבודה בימינו, ולפיכך, חינוך נוסח טכניון איננו מוגבל למאפיינים טכניים בלבד, וההוראה במוסד זה משלבת עקרונות של אתיקה מקצועית ושל רגישות לנושאי הסביבה והחברה.
מועמדים ובוגרי טכניון
מועמדים ללימודים בטכניון וכמובן גם בוגרי טכניון הם מי שיעסקו בסופו של דבר באחד מאינספור תחומים טכנולוגיים והנדסיים רחבים, המתפרשים על פני שש עשרה הפקולטות שבו, המעניקות תארים ראשונים וגבוהים. בין הפקולטות הללו ישנה הפקולטה לארכיטקטורה ולבינוי ערים, שמכשירה בוגרי טכניון בתחום האדריכלות.מועמדי לטכניון צריכים לעמוד תנאי קבלה גבוהים לכל אחת מהפקולטות, והדבר מצריך פעמים רבות הכנה מוקדמת כגון קורסי מכינה מקיפים או ספציפיים לתחומים מסוימים, למשל, מכינה שנתית לשיפור ציונים במסגרת הטכניון עצמו, או מכינה ממוקדת ללימודי עיצוב ואדריכלות, כמו המכינה שמציע מכון קווים.
העדפת בוגרי טכניון בשוק העבודה
מבין מוסדות הלימוד השונים, ניכר כי בשוק תחרותי המאפיין את ימינו, ישנה העדפה בקרב עסקים וחברות בארץ ובעולם להעסקתם של בוגרי טכניון יותר מכל מוסד לימודים אחר. הדבר נכון לתחומי ההייטק, הביוטכנולוגיה, התעשייה, והארכיטקטורה. יתכן שהדבר קשור בתנאי הקבלה הגבוהים למוסד זה, ברמת ההוראה הגבוהה שהוא מציע, ובמוניטין המנצח שלו. הדבר מגביר עוד יותר את תחרות השוק התעסוקתי במקצועות השונים, ואף מגדיל עוד ועוד את הכמות המספרית של כל אותם מועמדי טכניון, שכבר בתחילת דרכם מביטים קדימה ומבקשים לסלול לעצמם דרך בטוחה להצלחה. אין ספק כי מדובר בדרך ארוכה ומרובת אתגרים ומאמץ, ומי שמשכיל לצלוח אותה כדוגמת כל אותם מצטייני טכניון, בסופו של דבר מרוויח את פירותיה של עבודה קשה ומשתלמת, ומצטרף למובילים בשוק העבודה בתחומי ההנדסה, הטכנולוגיה והארכיטקטורה.
לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

אין תגובות: