יום שבת, 8 בנובמבר 2008

מכינה לעיצוב

מכינה לעיצוב מהווה צעד נבון ופתרון אידיאלי לכל הסטודנטים - לעתיד הנמשכים ללימודי עיצוב אך עדיין מתלבטים בין האפשרויות הרבות העומדות בפניהם. בין אם בבחירת המוסד להשכלה גבוהה בו הם רוצים ללמוד, כמו שנקר, בצלאל, או אולי ויצ''ו חיפה ובין אם בבחירת תחום העיצוב שמעניין אותם. מכינה לעיצוב הינה דרך להתנסות בעבודה מעשית וגם בלימודים עיוניים שהם חלק מעולם העיצוב. המכינה מדריכה את הסטודנט לכל אורך הדרך ומתאימה למי שמעונין "לבדוק אם יש לו מספיק כישרון" וגם למי שכבר החליט על לימודים בתחום אבל היה רוצה לשפר את סיכוייו להתקבל אל לימודי עיצוב בארץ או לימודי עיצוב בחו''ל. בנייר הבא נביא מספר שאלות נפוצות שעולות לפני רישום למכינה לעיצוב.

האם נדרש ידע קודם בעיצוב כתנאי קבלה ?רקע קודם אינו נדרש כנאי קבלה למכינה לעיצוב או לתהליך המיון והקבלה לפקולטות המלמדות עיצוב. יחד עם זאת נדרשות מספר תכונות אשר מסייעות להתקבל ללימודי עיצוב וגם להצליח בעבודה כמעצב והן יכולת פיתוח רעיון עיצובי, העברה של רעיון ומקוריות. תחומים אלה נלמדים במהלך מכינה לעיצוב ומושם עליהם דגש רב.

האם יש מכינה מיוחדת לתחומי העיצוב השונים ?בדרך כלל הסטודנטים הבאים ללימוד במכינה לעיצוב עדיין לא מגובשים בהחלטתם לגבי תחום העיצוב הספציפי אותו הם רוצים ללמוד. נמצא כי כ- 85% מהאנשים שמגיעים אל מכינה לעצוב הם חסרי ניסיון קודם ולא יודעים בדיוק איזו מגמה מתאימה להם. לשם כך בדיוק קיימת המכינה. במהלך המכינה מתנסים הסטודנטים בלמידה מתוך התנסות מעשית, ונחשפים לתחומי עיצוב שונים כמו עיצוב אופנה, עיצוב גרפי, עיצוב פנים וכ''ד ומי שבוחר להתמקד בתחום מסוים כגון עיצוב פנים יכול לקבל הנחיה יותר ממוקדת לתחום בסדנאות וקורסים המועברים על ידי מעצבים גרפיים שגם עוסקים בתחום בצורה מעשית, כך שהם מעורים בכל החידושים והטרנדים האחרונים בעיצוב.

מה לומדים במהלך מכינה לעיצוב ?הבסיס העיוני של העיצוב זהה עבור כל תחומי לימודי עיצוב. מושגי מפתח כמו חומר, הפשטה, רעיון, קומפוזיציה, צבע ורבים אחרים הם מאבני היסוד של כל התחומים העוסקים ביצירה. לכן, בחלק הראשון של מכינה לעיצוב נלמדים מושגי היסוד וניתנת לסטודנטים הזדמנות להתמודד עם פרויקטים מתחומי העיצוב השונים כגון עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, עיצוב פנים, אדריכלות, אופנה.
החלק השני של מכינה לעיצוב הוא שלב ההתמחות בו הסטודנט מתמקד בתחום או בתחומים שהחליט ללמוד. בנוסף, במהלך מכינה נפגשים הסטודנטים עם אדריכלים ועם מעצבים מתחומי העיצוב השונים שיכולים לעזור מתוך ניסיונם העשיר.

כיצד יודעים איזה תחום עיצוב הכי מתאים ללמוד ?קבלת החלטה נכונה לכיוון עיצוב שנכון ומתאים לכל אחד יכולה להתקבל בצורה טובה ומושכלת יותר אחרי התנסות בעבודה עם חומרים שונים במהלך מכינה לעיצוב, לאחר שהסטודנט מתמודד עם תהליכי עיצוב שונים, ואחרי היכרות קצרה עם כל אחד מתחומי העיצוב שמושכים אותו. מתוך ההתנסות בכל תחום מגיעה בדרך כלל התשובה לשאלה "איזה תחום מתאים לי?". גם התרשמות מעבודות של תלמידים אחרים וקבלת פידבק ממרצים בעלי ניסיון מסייעת לקבלת החלטה נכונה לגבי תחום לימודי עיצוב שהכי מתאים לכל סטודנט. תכנית הלימוד של מכינה לעיצוב בנויה כך שהיא מאפשרת לכל תלמיד לקבל את ההחלטה שנכונה עבורו. כמו כן ניתן להירשם ליותר ממגמה אחת ולאחר הקבלה להחליט מה רוצים ללמוד לאחר שכבר חווים במהלך מכינה לעיצוב את כל אחד מהתחומים.

פרטים נוספים בנושא מכינה לעיצוב ותנאי הקבלה ניתן למצוא באתר קווים - המכינה לעיצוב ואדריכלות
www.cavim.co.il

אין תגובות: