יום רביעי, 22 באוקטובר 2008

על קורס אוטוקאד

קורס אוטוקאד

תוכנת אוטוקאד היא תוכנה מבית אוטודסק המשמשת ליצירת שרטוטים דו-ממדיים ותלת-ממדיים בתחומי אדריכלות הנדסת מכונות, והנדסה אזרחית. היא נחשבת לתוכנה העיקרית של עולם השרטוט. ישנם שני סוגים של קורס אוטוקאד הנלמדים כיום- קורס אוטוקאד דו מימד וכן קורס אוטוקאד תלת מימד.

קורס אוטוקאד דו מימד ותלת מימדקורס אוטוקאד דו מימד ותלת מימד מציע מסגרת להיכרות עם תוכנת השרטוט הפופולרית בעזרת תכנית לימוד מקיפה המעניקה כלים לניצול התוכנה בצורה מיטבית ככלי ממוחשב לתכנון, שרטוט ולהדמיה תלת ממדית.
קורס אוטוקאד מיועד לאנשים העוסקים בתחומי האדריכלות, העיצוב וההנדסה למשל: אדריכלים, מעצבי פנים, מעצבים תעשייתיים, אדריכלי נוף, מהנדסים, הנדסאים, שרטטים וסטודנטים למקצועות הנ''ל הנדרשים להיכרות עם התוכנה שמהווה כלי בסיסי בשירטוט והדמייה אדריכלית. קורס אוטוקאד מלמד מיומנות עבודה עם תוכנת אוטוקאד דו מימד 2007 /08 ושם דגש על שיטות עבודה וטכניקות המתאימות לעוסקים במקצועות אלה.

הנושאים העיקריים הנלמדים במהלך קורס אוטוקאד דו מימדעקרונות העבודה בתוכנת אוטוקאד דו מימד 2007 /08, ממשק התוכנה,שיטות שרטוט, עזרי שרטוט, פקודות ליצירת, עריכת ושכפול אוביקטים, עבודה בשכבות, שימוש ויצירה של בלוקים, יצירת טקסט עבודה עם מידות ושרטוט תוכניות, חתכים וחזיתות.
בנוסף, קורס אוטוקאד מלמד גם הדפסה בסיסית והדפסה מתקדמת, XREF - שילוב שרטוטים ועבודה בצוותים, הכנסת תוספות לשירטוטים כמו ליספים, בלוקים, פונטים והאצ'ים, וכן יצוא ויבוא מתוכנות אחרות אל תוכנת אוטוקאד וממנה.
הנושאים העיקריים הנלמדים במהלך קורס אוטוקאד תלת מימדבתוכנת אוטוקאד תלת מימד 2007 /08 חברת אוטודסק בנתה מחדש את מנוע התלת מימד וההדמיה. תהליך הבניה וביצוע שינוים במודל הפכו לקלים יותר, ומנוע ההדמיה Mental Ray עם Global Illumination כלול בתוך אוטוקאד 2007 /08 כך שאין צורך לייצא את קובץ המודל לתוכנה חיצונית.
הנושאים שנלמדים בקורס אוטוקאד תלת מימד 2007 /08 הם עקרונות עבודה בתלת ממד, יצירת גופים מוצקים ומשטחים, עריכת ושינוי גופים תלת מימדיים, עריכת גיליונות בתלת מימד, בחירת מצלמות, יצירת מודל תלת מימדי, ויזואליזציה והדמיה, יצירת גופי תאורה מלאכותית ואור שמש, שילוב אובייקטים חיצוניים במודל כולל עצים ואנשים, יצירת סרט אנימציה מהמודל, הדפסה בתלת מימד.

בוגרי קורס אוטוקאד דו מימד ותלת מימד יכולים לעבוד כעצמאים או להשתלב במסגרת העבודה של משרדים העוסקים באדריכלות, עיצוב פנים או שרטוט ממוחשב בתחומים אחרים.

משך הלימודים לשני הקורסים במשולב הוא כ- 5 חודשי לימוד במפגשים חד שבועיים או שניים וחצי חודשי לימוד במפגשים דו שבועיים, ובסך הכל כ- 80 שעות לימוד אקדמיות.
חובות קורס אוטוקאד הן חובת נוכחות של 80% בשיעורים, הגשת תרגילים הניתנים על ידי המרצים בקורס ומבחן סיום.
לסיכום ניתן לומר כי תוכנת אוטוקאד מהווה כיום בסיס לעבודתם של אדריכלים, מעצבים, מהנדסים ושרטטים, ולכן קורס אוטוקאד הינו בבחינת קורס חובה לכל מי שעוסק או מתעתד לעסוק בתחום האדריכלות והתכנון ונזקק לשיטות שרטוט והדמייה אדריכלית.
לפרטים נוספים בענין קורס אוטוקאד, לימודי אוטוקאד ניתן

יום חמישי, 16 באוקטובר 2008

עיצוב - אח גדול

עיצוב - המירשם לאח הגדולחרף שלל הביקורות על התכנית בולט הייתרון החומרי שמושך אליו המוני צופים אכולי קנאה. מי לא היה חולם להתגורר בחוילת פאר, ולו גם למשך מאה ימים, ועוד לזכות במליון בסופם ! הרי הצרות והסיכסוכים הם מנת חלקם של המשתתפים ולא באמת של הצופה...
המבנה הקבוע מעוצב בקוים אסתטיים בכל פינה של המיתחם,
החל בעיצוב פינות החמד של הגינה ועד החדרים הפנימיים כולל חדרי המיטות והאמבטיה. ההצצה בהתנהלותם המביכה של חברי הקבוצה קשורה ללא הפרד בהנאה מצורתם של החדרים, שבזכות המצלמה הופכים את הבית הסגור למיצג פתוח.איך ניתן להתאים את עיצוב הבית לקווי היסוד של הז'אנר המנצח' ?

תפוצה של 70 מדינות ברחבי העולם שקהלן לכוד בתכניות ה-tv reality אומרת דרשני.
אכן, התכנית פועלת על פי מירשם בדוק המתבסס על צירוף כמה מיתוסים תחת קורת גג אחת.
1. בראש וראשונה הסיוט העולמי של "עינו של האח הגדול פקוחה"- פרי דמיונו של אורוול ברומן העתידני - 1984,
ינוצל לקיבוע מראות ומצלמות בכל רחבי הבית. מראות מעוותות (להגדלה או להנמכה) יהוו חלק מהותי במעקב אחר שרשרת התגובות הספונטניות של המשתתפים, בין בהופעת יחיד ובין בזוגות או בקבוצה. הטריגר החזותי יכול לפתור חלק מבעיית הצפייה ב"כלום", כאותם רגעים מתיםוחסרי השראה, המקוממים אפילו את הצופים המושבעים.
באותה שנה, ב-1984, העולם ציפה בדריכות להתגשמות חזון העתיד, כאילו דובר בנבואה (הספר פורסם ב1948). וכאשר הכל עבר בשלום... עדיין הדי הספר שימשו לאזהרה מפני השתלטות הטכנולוגיה על חיינו הפרטיים. עיקר ההתמקדות הופנתה לפחדים מהעין הצופיה ממסך הטלויזיה - telescreen - (כפי שהמכשיר המותקן בחדרו של וינסטון מכונה בספר). פחדים אלה ארבו לפיתחה של המדיה, כביכול הטלויזיה מכשירה את הקרקע למשטר טוטאליטרי. בזיקה ישירה ליסוד מרכזי מסוג זה ראוי לשלב בכל פינה מסך פלאזמה המקרין מיצג קינטי של עין מתבוננת, בתנועת מעקב ובשלל תחבולות, בהשראתם של אמנים מובילים ששמו את העין במרכז עבודותיהם (סלוודור דאלי, מאגריט, אשר).

2. "מה תיבחר לקחת אתך לאי בודד ?" השאלה הנצחית מגרה מחדש את הדמיון הפופולארי ומהווה אבן בוחן סמלית לערכים היקרים לך ביותר. גם השאלה התואמת: "את מי היית בוחר לקחת אתך לאי בודד?" מקבלת נופך מוחשי, שנילווה לו רגש הזדהות חזק. בסידרה "האח הגדול" השאלה האישית עוברת הסבה: הצופה שם את עצמו במקומן של הנפשות הפועלות, שעושות לו את העבודה...

3.על גבול ה"קאתארזיס". הפורקן המופק מצפייה בגורלן של הנפשות הפועלות כרוך בשני תנאים :א. הדמויות מייצגות אדם מעט מעל לממוצע (מלך, גיבור, אציל)ב. גורל הגיבורים מעורר רגשות פחד וחמלה, שמשתחררים ברגעי מפלתו, בצורת התרגשות או בכי.
4. עשרה כושים קטנים - ההדחה משחזרת את המוטיב הפופולארי של סידרה הולכת ופוחתת, עם פתח יצירתי רחב לאופן הסילוק האישי של כל משתתף מבין הקבוצה. הספירה לאחור היא מיומנות הנעטפת בסיפור- לשם תירגול מגוון.

שילוב בין התשתיות הפולקלוריסטיות נותן בידינו מירשם בדוק להצלחת המיזם, בתמיכת העיצוב התואם :האוירה האוטופית משתקפת בציורי גן העדן הארצי, פרי מכחולו של גוגן שגילה את החיים המתוקים באיי הילידים של הוואי. בהתאם לתפישה אקזוטית זו, השילוב בין גן דקלים במרחב החוץ ובין מצעים ווילונות ססגוניים בכמה מהחדרים הפנימיים ייצור את הרושם הניכסף של גני העדן האבודים. בסמיכות לדגמים האידיאליים מעניין לשלב את היפוכם - חדרי מבוכים ונישות אפלות, המייצגות את אימת הגיהינום, עם הבזקים של ציורי השאול מבית היוצר של הירונימוס בוש. העיצוב האגרסיבי עולה כאן בקנה אחד עם סבלם של משתתפי הסידרה : ההסתבכות הגוברת ביחסי המתח והבגידה, המגדילים את מצוקתם והגוררים לבסוף את מפלתם (הדחתם מהתכנית בזה אחר זה).


www.cavim.co.il

יום שלישי, 14 באוקטובר 2008

לימודי אדריכלות - המדריך השלם

לימודי אדריכלות או ארכיטקטורה הוא אחד התחומים היותר מבוקשים ללימוד בקרב צעירים רבים.
השילוב המרתק של יצירתיות מחשבתית עם יצירתיות מעשית מוביל לכך שהרעיונות האבסטרקיטיים של האדריכל קורמים "עור וגידים" והופכים לבניינים, בתים ודירות, ואף לשכונות וערים שלמות. בנוסף, בשנים האחרונות חל גידול בדרישת השוק המקומי לייעוץ אדריכלי הניתן בזמן רכישת דירה או שיפוץ דירה קיימת, עקב המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות העיצוב בחיי היומיום ועקב הרצון של הישראלים שביתם ישקף את הטרנדים האחרונים באדריכלות. עליה זו בביקוש לאדריכלים מובילה צעירים רבים לתחום.

לימודי אדריכלות במוסדות השוניםלימודי אדריכלות אקדמיים נלמדים בכמה מוסדות להשכלה גבוהה בארץ. לימודי תואר ראשון באדריכלות נמשכים כחמש שנים. המוסדות הגבוהים ללימודי אדריכלות בארץ הם: בצלאל, שנקר, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון בחיפה, מכללת ויצ''ו חיפה ומכללת אריאל. לימודי אדריכלות בחו''ל הם אטרקטיביים גם כן.

לימודי אדריכלות - תנאי קבלהתנאי הקבלה ללימודי אדריכלות משתנים בהתאם למוסדות השונים. דרישות הקבלה המינימאליות בכל המוסדות ללימודי אדריכלות בארץ הן תעודת בגרות וציון פסיכומטרי, ו/או ציון במבחן אמי"ר לשליטה באנגלית. הדרישות המינימאליות של ציון הפסיכומטרי הוא ציון מעל 500 (הנמוך ביותר) במכללת ויצ''ו חיפה ו-580 (הגבוה ביותר) במרכז האוניברסיטאי אריאל שביהודה ושומרון. תהליך המיון במוסדות השונים ללימודי אדריכלות כולל בחינות כניסה מעשיות הבוחנות את היצירתיות של המועמדים, יכולת הניתוח שלהם, את הזיכרון החזותי והראייה מרחבית. מי שעובר בהצלחה את מבחן המיון הראשוני יתבקש לרוב להגיש תיק עבודות ולהופיע לראיון אישי בפני ועדת בוחנים.

לימודי אדריכלות בחו''ל מגוונים יותר בדרישות הכניסה שמשתנות ממדינה למדינה. באיטליה למשל נדרשת תעודת בגרות מלאה וכן מבחן ידע באיטלקית במתכונת של ראיון אישי באוניברסיטה, ומבחני קבלה מקצועיים הנקראים ESAME DI AMMISSIONE, באנגליה נדרשת בגרות מלאה וכן מבחני 6 IELTS או 540 TOEFL ובארה''ב הדרישות משתנות על פי המדינה בה נמצא המוסד ללימודי אדריכלות את באופן כללי נדרשת תעודת בגרות מלאה מבחןTOFEL בציון מינימאלי של לפחות 213, חיבור של המועמד בו הוא מספר על עצמו ומכתבי המלצה.
איזה תואר מקבלים בסיום הלימודים ?
סוג התואר שמעניקים המוסדות בהם מתקיימים לימודי אדריכלות משתנה ממוסד אחד למשנהו. באופן כללי קיימים שני סוגי תואר ראשון באדריכלות :1) B. Arch. - תואר ראשון באדריכלות. זהו תואר מקצועי המקנה זכות חתימה על פרויקטים של עד 4 קומות לאחר סיום הלימודים. דורש רישיון המתקבל מרשם האדריכלים (גוף ששייך למשרד העבודה).2) Ed. B.Arch.- תואר ראשון ותעודת הוראה באדריכלות. ויצ''ו חיפה הינו המוסד היחיד שמקנה בנוסף גם תואר בהוראה.חשוב לציין שניתן גם ללמוד שנתיים וחצי ולקבל תואר הנדסאי אדריכלות או הנדסאי בתחומים קרובים כגון הנדסאי אדריכלות נוף, הנדסאי אדריכלות ועיצוב, וכ''ו.

במוסדות מסוימים ניתן אף לשלב לימודי אדריכלות עם תואר ראשון במקצועות אחרים כדוגמת תואר ראשון B.A במדעי הרוח בשילוב תעודת בוגר באדריכלות ועיצוב פנים, ותואר ראשון B.A בניהול עסקי בשילוב תעודת גמר באדריכלות ועיצוב פנים. בנוסף, מתקיימים לימודי תעודה המעניקים תעודת גמר (ללא תואר ראשון באדריכלות) בתחומים הקשורים ללימודי אדריכלות ביניהם: עיצוב דירות, עיצוב פנים, פאנג שווי, עיצוב הבית וסביבת מגורים ועוד.
מה קורה עם סיום לימודי אדריכלות ?עם סיום לימודי אדריכלות לתואר ראשון ניתן להמשיך ללימודי אדריכלות לתואר שני, לימודי תואר שני בבינוי ערים, או לימודי אדריכלות לתואר שני בתכנון ערים ואזורים. בוגרי הפקולטות לאדריכלות הפונים לשוק העבודה משתלבים בעבודה במשרדי אדריכלים כשכירים וכך רוכשים ניסיון בתחום המעשי או פותחים משרד פרטי ועובדים כאדריכלים עצמאים.

פרטים נוספים בנושא לימודי אדריכלות ועיצוב ומכינה למקצועות העיצוב והאדריכלות ניתן למצוא באתר מכון קווים.
www.cavim.co.il

יום חמישי, 9 באוקטובר 2008

עיצוב סוכה בסגנון עדכני

עיצוב - סוכה בסגנון עדכני

הסוכה מעוצבת באופן טבעי כסביבה ירוקה. הורים כילדים, עוסקים בסחיבת קורות וענפים ובשיחזור קישוטים הזכורים משנים קודמות, כמיטב המסורת.
יחד עם זאת, יש מקום לחשיבה חדשה בהשקעה יצירתית ומשותפת.חלק משמעותי בשמחת ההקמה של הסוכה צריך כיום לתפוש הנושא האקולוגי: כל התהליך,החל באיסוף החומרים לעמודי השלד ועד בחירת חומרי הצביעה והקישוטים - דורש ריענון בסעיפי מיחזור, היתכלות ויעילות.
[מיב"א -המרכז הישראלי לבניה אקולוגית]

כיסוד ראשון,
בחג הידידותי לטבע יש לחדול מהמנהג הפוגע בטבע - השחתת העצים בסביבת המגורים והחיתוך הבלתי מבוקר של ענפיהם. להקמת השלד ניתן להשתמש בצינורות אלומיניום, קלים לחיתוך ולמדידה, בהתאם לגודל המבנה, שיכיל מושבים כמספרם של יושבי הסוכה, שהרי המרחב הוא קומפקטי בכל קנה מידה.

סוכה קיבוצית או מותאמת למשפחה מורחבת,
ראוי לעצב בצורה המרחיבה את החלל, כגון משושה או מתומן. הזוויות מוסיפות נופך מיוחד למראה המהוקצע, ומגדילות את השטח היצירתי של עיטורי השרשרות והאריגים. בתיחכום מעניין אפשר לפרוץ "מתוך הקופסה" לצורות מודרניות, למשל במצולעים שוני אורך, בלי לשבש את הרושם הרחב של המיתחם.
פתח הסוכה הרחב, הוא הסימן הראשון של הזיקה לפתיחות העומדת בבסיס החג. לסוכה המוקמת בחצר נוסיף עוד פתח בכיוון החוצה. אם המיקום גבוה, כגג או מרפסת גדולה של בית קומתי, רצוי להשתמש בפתחים נוספים מתוך הדירה, כדי לא לבלום את התנועה חוצה ופנימה. עצם רעיון הסוכה מקורו בהווי הדינאמי של בני ישראל כשבטי נוודים, טרם הגעתם לארץ. לכן הקו המנחה הוא להימנע מהרושם של בית סגור ומפיתרונות של קבע, שלא לחרוג מהארעיות, בנילווה לטעם החופש!
"מה נאוה סוכתי בחג הסוכות" כותב עגנון באחד מסיפוריו*. אכן, טוב לאמץ את התיאור הפאסטורלי לעיצוב הסוכה. הערכים המרכזיים של החג - יופי, שמחה ואהבה נובעים מראיית העולם כמקום טוב לחיות בו, בכל אתר על פני האדמה (בפרט מרחב החוץ, המיוצג בסוכה).

בסוכה המסורתית - סכך כפות תמר שימש לסינון האור הלוהט ביום ובלי לחסום את הצפייה בכוכבים בלילה. כיום התודעה האקולוגית מחייבת שימוש בחומר מתכלה ונגיש למיחזור, למשל מקלעת סיבים או קני במבוק, הפרושה כרשת חדירה.
בתוך הסוכה - טוב להציג שפע אך לא גודש. הססגוניות מגבירה את השמחה. תנועת הסרטים, כדורי הפנסים (או קופסאות נייר מכוכבות) והזרים המשתלשלים מן התיקרה, מעוררים התרגשות מתמשכת. זה המקום שבו ניתן לעשות את המעבר מתחושת ה"דז'ה- וו" המוכרת, אל פתרונות קינטיים חדישים, בשילוב תחבולות אופטיות על פי סגנון התעתועים של ואסארלי או מפזרי האור של מוהלי-נאג'י.

הפיסול הנע מתכתב להפליא עם הערך הגמיש של החג - מגורי ארעי, מעברים ושינויים,
ללא התלות בחסות המגוננת של הבית. הסוכה היא המרחב החי, המרענן, הממוקם בין הקבע לטבע, ובו האדם צריך "להסתדר",
כמעין רובינזון קרוזו, למשך שבוע ימים.

לכך נוסף הגורם החברתי - קיום הארוחות עם המשפחה ובין חברים,
ללא משוא פנים. העיצוב ההולם לישיבה בחברותא מסוג זה יתבטא בעקרון השולחן העגול, אם בטבעת שולחנות הערוכים בחצי גורן (אולי אף סביב גזע במרכז - במקרה של חצר רחבה), ואם במבנה אליפטי או עגול ליושבי המרפסות. החג משוחרר מתפריט מחייב, כיאה לחשיבה האנטי-מימסדית שעליה הוא מושתת, עוד מהמקורות. עם זאת, עריכה והגשה חגיגית בשילוב קערות פרי וירק היא חלק בלתי נפרד מהארוע, בזיקה לחזון החקלאי (בשלב ההתיישבות בארץ המובטחת). קנקני שמן זית, תבות נצרים שבתוכן רימונים, בפינות או במרכז יהוו תיזכורת לשבעת המינים ול"חג האסיף" - שמו השני של החג.
עיצוב ריצפת הסוכה - אדמה, מחצלת, שטיחים מצמר כבשים גולמי או מצע עלים ריחניים - ישלימו את המראה הטבעי. גורם עדכני שמתאים לרוח החג יתבטא בעיצוב מיכלי אשפה מיתכלים תוך הפרדה לסוגיהם האקולוגיים. עיטור המיכלים בשרשרות וקישוטים נוצצים ימחיש את שילובם האינטגרלי בהווית הסוכה; ציור או הדבקה של תמונת יערות הגשם על דפנות המיכל, ישרתו בו-זמנית הן את ההבנה של חשיבות שימור הטבע והן את מגמת החג, שמעודד הדדיות בין האדם למרחב.

www.cavim.co.il

יום שלישי, 7 באוקטובר 2008

תערוכה במתנ"ס הדר ב14.11 - שיתוף פעולה עם מכון קווים

שיתוף הפעולה בין מכון קווים למתנ"ס הדר יוצא לדרך , בקרוב יהיו פרטים מלאים על התערוכה בה יוצגו העבודות אשר עלו לגמר - התערוכה תתקים ב14.11 במתנס הדר , חיפה , טבריה 15


יום חמישי, 2 באוקטובר 2008

עיצוב , קריסת הבנקים

עיצוב - קריסת הבנקים


בנק שקרס - כמו ב"תסריט האמריקאי" החוזר כיום - הוא כמובן דימוי להתמוטטות העסק. בפועל נותר הבניין, שהוא נכס נדל"ן ממדרגה ראשונה. כצעד ראשון הוא יכנס לרשימה של כונס הנכסים לכיסוי חלק מחובות הבנק. השאלה הבאה - איזה שימוש ייעשה בבניין, שנבנה למטרה מוגדרת, והאם בהכרח עליו להוות אכסניה לבנק אחר, מצליח יותר?ידועים המקרים בהם עברו בנייני ענק כגון ארמנות המלכים הסבה למוזיאונים (כדוגמת הלובר בפאריז) או מקדשים שעברו שידרוג כמוזיאון בפני עצמו (כמו הטאג'-מאהל בהודו).

יותר מאשר איפיון הבנק כמחסן לאיפסון כסף ושווה-כסף, הריהו מאופיין כיום כאתר מאובטח באמצעים המשוכללים ביותר, החל באיבזור הדלתות - כגון דלת מסתובבת, או חסימה בקוד הפעלה מלווה בצפצוף אזהרה - ועד אשנבי זגוגית בלתי חדירה, למטרת מיגון, וכפתור אזעקה נגיש לקופאי. מצלמות בכל המיפלסים וכספות מתוחכמות הן חלק מהרשת האלקטרונית הפרושה לרגליו של השודד הפוטנציאלי.

על כן ההסבה הטבעית ביותר לבניין שנעזב תהיה לשימוש ביטחוני -
חדרי מצב לפיתוח מערכות לחימה חדשות - או לאסטראטגיות אימונים - וכן לשימוש מודיעיני,
המטפל בהכרת הלוגיסטיקה של האויב.אך מעניין ומאתגר לאין ערוך יהיה להסב את הבניין למטרות לזמן שלום כמוזיאון לטכנולוגיה מתקדמת, או כמרכז למיזמים מדעיים, שגם הם זקוקים למיגון מפני העין החמדנית - של העסק המתחרה ושל הריגול התעשייתי.מוזיאון הכסף יכול להוות את התכלית ה"חמה" ביותר לשימור בניין הבנק, תוך שמירה על צביונו המקורי כסביבתו הטבעית של הכסף.
כמה גילגולים עבר מוסד הבנק מהנקודה שהחלפנות התבצעה על ספסל (BANK) במקום ציבורי, כדוגמת השוק השחור בימינו, ועד בניני הפאר וגורדי השחקים הגרנדיוזיים המשמשים את הבעלות הפינאנסית בימינו, בייחוד הממותגת.ניקח דוגמה אקטואלית, שהצטרפה בימים אלה לבנקים פושטי הרגל באמריקה.חברת הביטוח הבינלאומית אייג (AIG - AMERICAN INSURANCE GIANT ), שנמצאת על סף קריסה, בעיקבות התמוטטות בנק ליהמן ברודרס, החלה דרכה לפני ארבעה עשורים בצורה הבטוחה ביותר... בהתנהלות תבונית שמשכה אמון מצד משקיעים זוטרים ונכבדים כאחד (לינק לאתר ויקיפדיה)

כיום מתברר כי החברה כשלה בשל התקשרויות לטווח קצר, עם עלויות נמוכות מכדי לשמור על אוצר ערבונות בטוח שיבטח את הבנק עצמו מפני רעידת אדמה פיננסית, כפי שקורה בפועל בימים אלה. אמנם המימשל מוכן להלוות 85 ביליון דולר לחילוץ הבנק מחובותיו אך חקירת ה-אפ.בי.איי. בנוגע לשימוש בלתי כשר בהעברות בשווקים הפיננסיים, מבליטה את ההיבט האירוני שברעיון השקיפות.
השקיפות שנדרשה מן הלקוחות נדרשת כעת מן הגוף הפיננסי עצמו. לאור ההתפתחויות האחרונות - איך יהפוך מוזיאון הכסף לחוויה אמנותית ואישית, מלווה בריגושים, בזכרונות היסטוריים ובהגברת המודעות לתנועות הכלכליות המשפיעות על חיינו ? ניתן להצביע על כמה כלים לעיצוב דגם חזותי שימחיש את התלות בשיטה הקפיטליסטית, כשהיא מנוהלת ללא אחריות ומנגנוני בקרה.
- אם נתרגם את ההתרחשות הדרמטית לצרכי המוזיאון הרי בעיצוב מחדש של הבניין ראוי להתקין קירות שקופים בחלק גדול ככל האפשר מתוך המיתחם הפנימי, וכן קיר שקוף (העשוי מזגוגית מעובה) בחלק מהחזית, כסמל ויזואלי של האמון, הערך שעליו בנוייה כל פעילות בנקאית שוטפת.
- תוצרים ריאליסטיים בסגנון הפופ של אנדי וורהול - כתמונת הדולרים המשוכפלים - ולחילופין, מיצגים סביב מוטיבים כלכליים במסגרת הוידיאו-ארט, ייקבעו בקירות או במעברים בין אולמות התצוגה.
- כן יוקצה מקום להדמייה של אולמות קאזינו - הן בשל קירבתם לנושא הכסף והן מתוך מבט אירוני על הרפיפות של הערך הכספי המופקד בידי הבנק, שהתקרב לאחרונה למפלס החרדה של עיסקי ההימורים.
- בכדי למשוך קהל מבקרים בקנה מידה המוני, מה מסקרן יותר מאשר תצוגה מתמדת (ומתחלפת) של סירטוני וידיאו המשחזרים את השודים הגדולים, כגון שוד הכספות הגדול בבריטניה, ב- 1971, שהפך למיתוס שלילי, כיוון שמבצעיו לא נתפסו מעולם.
- אם הכרונולוגיה תשתקף בסדר העולה של קומות הבניין - שיאה של החוויה ההיסטורית ימוקם בקומה עליונה, בתצוגה חזותית של שוד מקוון ( באמצעות פריצת מחשב). במידה שיש אמת בעיקרון הבדוק "כסף נידבק לכסף", הרי בטלטול בין הפסד לזכייה, מוזיאון הכסף שייבנה "על חורבותיו" של הבנק הכושל, יצא נישכר
במקביל יש למוסד אמנותי מסוג זה תפקיד חברתי - כתיזכורת לעיקרון המוסרי שחייב להישמר בחברה אנושית מתוקנת, וכנידבך בחינוך לכלכלה נכונה.